Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av midnight
Tjenare greeeken!
Detta med att bilen inte startar uppstår ibland på en del volvo tydligen. Själv dras jag med samma symtom, men jag brukar ta en annan nyckel och prova. Om det är startspärren som går på så startar den inte med s.k. tjuvkoppling heller. Själv skulle jag tippa på magnetringen som sitter på tändlåset. Den har en del fått utbytt just av samma orsak som du beskriver. Startspärren skulle du få ett felmedelande men har inte hört om detsamma när det gäller magnetringen. Och frugan har väl inte en nyckel som du kan prova istället ifall det är fel på programeringen i din nyckel. Hoppas att det löser sig för dig om inte det är jordfel redan vid batteriet då.
MVH// Leffe
av Tartryffel
XC70-D5 skrev:Varför blir man inte förvånad, vet man inte var startmotorn är så lägg ner!
XC70-D5 skrev:Vrid på tändnigen och knuffa igång bilen!
XC70-D5 skrev:Sätt kärringen i bilen å knuffa,prova annars med en skruvmejsel direkt på starten
Har även läst dina tidigare inlägg på forumet och jag tycker du ska lämna jagrullar.se. Maken till otrevlig, överlägsen och arrogant ton har jag nog aldrig sett på detta forum.
Men för att hålla det här på en civiliserad nivå: eftersom du verkar tycka att alla som ställer en "okunnig" fråga är idioter, så har du ingenting här att göra. Forumet är till för att folk ska lära sig, det är ingen tävling i vem som kan mest.
Med tanke på ditt sätt att uttrycka dig så har du nog inte samlat på dig några större mängder högskolepoäng. Trots det är du välkommen in på ett bibliotek utan att du blir hånad. Ser du analogin?
Användarvisningsbild
av XC70-D5
Så är det !

OCH Det står jag för!
Klåpare ska inte hålla på med bilar, bättre och lämna till såna som kan,blir oftas billigare och spar en massa tid :lol:
Har fått tagit hand om mycket sånt så man tröttnar,
Men om du har problem med t.e.x hjärtat så kanske ni provar att byta själva eller?
av lestander
inte för att vara dryg, men måste kommentera

Citat från ditt inlägg
"Batteriet är helt OK sitter med CTEK laddare i väggen så de full kräm "

Sen skriver du
"Står mitt ute i urskogen 3 mil utanför motala."

Så är din kabel 3mil eller?

De vettigaste du kan göra är nog att be en kompis att boxera igång bilen !!
av Tartryffel
XC70-D5 skrev:Så är det !

OCH Det står jag för!
Klåpare ska inte hålla på med bilar, bättre och lämna till såna som kan,blir oftas billigare och spar en massa tid :lol:
Har fått tagit hand om mycket sånt så man tröttnar,
Men om du har problem med t.e.x hjärtat så kanske ni provar att byta själva eller?
Då ska ju forumet inte existera enligt dig. För hur ska någon någonsin kunna lära sig något om det alltid är bättre att de lämnar bort det?
Jämförelsen med hjärtbytet är sjukt usel. Förutom det faktum att man knappast opererar sig själv, så får det kanske något större konsekvenser att ge sig på något som du inte ens FÅR göra utan en kirurgisk kompetens, än att prova att laga sin bil på egen hand?

Låt de som vill försöka laga sin bil göra det. Och ge dig av härifrån, du tillför ingenting.
av Fred
I princip alla forum har den här typen av stackars människor. De frodas av att käfta emot, irritera, göra andra människor förbannade och vara allmänt ohyfsade. Tyvärr är det nog inget vi vettiga människor kan göra, deras taskiga barndom, bristande uppfostran eller allmänna missnöje med livet måste dessa personer jobba med själva.

Bästa sättet är att ignorera dem helt. Se dem som små irriterande hundar som bjäbbar för fullt...om man bara ignorerar dem så brukar de lomma iväg någon annanstans och bjäbba eller lägga sig och tjura i korgen...
av Fred
lestander skrev:inte för att vara dryg, men måste kommentera

Citat från ditt inlägg
"Batteriet är helt OK sitter med CTEK laddare i väggen så de full kräm "

Sen skriver du
"Står mitt ute i urskogen 3 mil utanför motala."

Så är din kabel 3mil eller?

De vettigaste du kan göra är nog att be en kompis att boxera igång bilen !!
Det KAN ju vara så att det finns en liten stuga i urskogen och att denna lilla stuga har ström...?
Användarvisningsbild
av greeeken
Ska förklara.

Står ute i skogen ja
En stuga som vi har
Bilen är kopplad till elen för visst har vi el i stugan.

Jo vi har reserv nycklar med oss o samma problem med dom.

Gjorde som en del tippsade om och knackade lite på kablarna .
Visst startar bilen bra nu.
Blir till att fixa till det ordentligt när jag kommer hem.

Om man inte försöker själv så lär man sig inget alls.
Nu vet man även detta tack vare er på forumet.
Stort thanks
av Fred
Grymt att du fick liv i bilen!! :D Ett BRA bevis för att forumet fungerar för ALLA!! :mrgreen:

Nu är det bara att göra rent kontakterna på kablarna och fetta in dem lite för att förebygga att det händer igen...något du lugnt kan vänta med tills du kommit hem!

Ha det så skönt i urskogen tills det är dags att styra kosan hemåt!

Mvh
/Fred
Senast redigerad av 1 Fred, redigerad totalt 0 gånger.
Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]