Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Efter ett dygns vila så har jag börjat lyssna igen och nu låter det faktiskt riktigt bra. Detta utan sub.
Imponerande att få detta tryck med tanke på komponenterna. Jag har också bytt ut HU-850 eftersom den jag fick hade ett jättelitet fel på växlaren. Den fungerade fullt ut dock var man tvungen att mata ut en skiva innan man kunde byta skiva. Eftersom jag hade garanti så fick jag den utbytt.

Nu står det en HU-850 på hyllan om någon är intresserad.

Jag har provat olika typer av musik och den låter bra i de flesta. Dock är det svårt att få bra ljud från radion. Detta tror jag dock beror mer på signalens kvalité. Olika CD skivor har också varierande kvalite. En original skiva låter bättre en bränd och så vidare.

Jag har också beställt två st flänskruvar för att skruva fast steget. 9:- kostade två skruvar :). Man blir inte alltid ruinerad när man står vid reservdelsdisken och läser upp artikelnr.
Jag har själv en Summum med high Performance och original subwoofer och måste säga att jag är j-ligt imponerad av detta originalmonterade stereosystem, rent klart jlud och med hyffsat bra tryck i basen. jämför gärna med andra bilars original ljudsystem så kommer du verkligen att uppskatta Volvo original!
"Summum" innehåller HU-850 och "lilla" slutsteget.

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

@fjohan82 , Är man på glatt humö[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]