NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mocke
Det verkar klart intressant, kan man få yttertempen på displayen också?
(kan vara fler än föraren som ärintresserad aav sånt också...)
har en s40 1.8 2006, kan uppdateringen fungera på min? (var kan man läsa mer om uppdateringen?)
Användarvisningsbild
av ThomasT
Mocke skrev:Det verkar klart intressant, kan man få yttertempen på displayen också?
(kan vara fler än föraren som ärintresserad aav sånt också...)
har en s40 1.8 2006, kan uppdateringen fungera på min? (var kan man läsa mer om uppdateringen?)
Tempen finns bara hos föraren.

Här var det jag läste om uppdateringen: http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... highlight=
av Kluster
Tack för infon, ThomasT!

Försökte läsa mer i den tråden om det var något mer som tillkom i uppdateringen men det verkar inte som det förutom att klockan nu finns på båda ställena?
Användarvisningsbild
av CabBO
Hej. Trevligt med lite uppdateringar. Vet du om det fungerar till en C70 T5 -08 också.
Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av ThomasT
CabBO skrev:Hej. Trevligt med lite uppdateringar. Vet du om det fungerar till en C70 T5 -08 också.
Tacksam för svar.
Ganska troligt då artnr är till C30/S40/V50/C70.

.
av Kluster
Är det bara "klock-uppdateringen" som tillkommer när man gör en "total uppdatering CAN" med artnr 30667241?
av Kluster
Kluster skrev:Är det bara "klock-uppdateringen" som tillkommer när man gör en "total uppdatering CAN" med artnr 30667241?
Ingen som vet?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kluster skrev:
Kluster skrev:Är det bara "klock-uppdateringen" som tillkommer när man gör en "total uppdatering CAN" med artnr 30667241?
Ingen som vet?
Färddatorn blir uppdaterad också om det blir samma som om man gör det på en MY09 C70 T5. Nu är det t.ex ingen fördröjning på "nuvarande förbrukning". Motorbromsar jag slår den om till 0,0 direkt.
av Kluster
Nice one!
Får nog bli ett besök på Volvo!
Användarvisningsbild
av ThomasT
Idag fick jag äntligen tag i en kille som hade lite koll på programvarorna.

Det är INTE säkert att man kan få klockan i huvudinstrumentet beroende på vilken version av huvudinstrument man har.

Jag kunde tex inte få det till min -08... :cry:

.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]