Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knasen
wissel skrev:Hallå Greeken, jag hade precis samma skit i min förra V70,dom lurade på mig ett nytt batteri och felet kom förstås tillbaka, men det började bli oftare och oftare och efter någon månad så satt jag där och det gick inte att få nyckeln "att ta". Satte mig i bilen och vred säkert 150 gånger o helt plötsligt tog den o bilen startade, åkte till Segeltorp o dom bytte låset och problemet väck. Jag tror på ett mekaniskt låsfel, ingenting med antennringar eller annat. Tydligen någon bricka eller fjäder som brister, inte så ovanligt, går ej att laga säger dom. kostnad tror jag blev 3000 pengar cirka.
:-)-)
När du vrider på nyckeln, så tänds väll instrumentet upp?, alla varningslampor tänds?
av Knasen
greeeken skrev:Hej knasen
Ja allt tänds upp varningslaport stereo u name it , precis som det alltid har gjort.
Ok, knappats något mekanisk fel, leta upp en antennring på skroten, dom kan inte vara dyra, testa se om felet kommer tillbaka, kan spara många sköna pengar.
av Fred
greeeken skrev:
Psyko skrev:Kolla manöverkabeln till startmotorn, låter som att den har dålig kontakt.
Tackar kan du förklara hur jag hittar den enklast?
Jag tar mig friheten att svara på den frågan. Manöverkablen sitter på startmotorns solenoid. Om du hittar startmotorn hittar du solenoiden och då ser du kabeln. Kabeln sitter med en vanlig kabelsko som du kan dra ut. Kolla hur kabelskon ser ut, troligen skitig/ärgig. Gör rent, lägg på lite kopparfett eller annan bra smörja och testa att starta bilen.

Detta är ett jättevanligt fel! Jag har upplevt det på 80-tals Volvos och nu hör man att det fortsätter på dessa "nya" bilar. Man kan ju tycka att konstruktörerna borde lärt sig på något på 20 år, men jag antar att just en sån här sak är sånt de tjänar pengar på. Kunderna får bärga sina bilar till verkstan, mekarna gör rent kabelskon och sen byter de startmotor, tändlås eller något annat dyrt som den aningslösa kunden får betala. :evil:

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Hej. Undrar om det är någon som vet va[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel