Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Smelly
Jo jag har förstått det där med gasspjäll och det är klart, när det första man gör är att gå in här och kolla igenom trådarna så blir man ju riktigt orolig :) Har provkört den i ungefär 100 mil nu och rackarns... Men jag är ändå lite orolig över detta med dumpen. Nu är den ju helt pluggad och jag vet inte om det är dåligt för motorn att köra helt utan dumpventil. Borde väl se till att skaffa en återcirkulerande men jag ska ut och åka lite till först.
Användarvisningsbild
av bjompa
Grammse skrev:men Tomas köper man en V70 så får man ju en Volvo :wink:
Sen så går det köra normalt med hur många hk som hellst under huven bara man kan lära sig hantera gaspedalen...
De är för att gubb70n väger så förbannat så de spelar ingen roll hur mycke hästar de är. 8)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Smelly vi som kör S/V 40 har inget gasspjäll att vara oroliga över :)

He he Bjompa. Jo V70 är lite för sor enl mitt tycke.
X40 är smidiga modeller. :D
Användarvisningsbild
av bjompa
Tomas88 skrev:Smelly vi som kör S/V 40 har inget gasspjäll att vara oroliga över :)

He he Bjompa. Jo V70 är lite för sor enl mitt tycke.
X40 är smidiga modeller. :D
V70 är inte stor, skulle ja få välj fritt så skulle ja tagit en ännu större bil.. Ju större desto bättre.
Å de finns ju tyvärr ingen volvo i den storleken ja vill ha.

Men ja håller me om att X40 är smidiga, dock jävligt dåligt me utrymme i kupén å i skuffen, nu är ju inte en V70 så jävla mycke större i kupén heller men de lastutrymmet skulle ja vilja ha i v40n, helst 7/900-skuffen.
av Smelly
Hittade denna gamla tråd och blev lite nostalgisk. Kom tillbaks till forumet idag för att fråga lite om nästa bil... V40:n har varit en trogen vän i många långa mil i de Smålänska skogarna. Kanske inte den billigaste vad gäller soppaförbrukning och reparationer. Bromsvätskerör, handbromsvajern 2 gånger, acn 2 gånger och bromsklossar och grejjer bytt. För några månader sedan började det tjuta när man svänger höger, sedan la värmen av lagom till kylan kom, några dagar senare började det låta massor från ljuddämparen som antagligen sagt upp sig och nu i går när jag körde till jobbet hostade den till och 2 cylindrar slutade jobba... Förutom det har rosten börjat titta fram och jag och min kära V40 har gemensamt beslutat att det är dags att ta farväl. Jäklar va kul den har varit att köra och fin var den också, fick förresten ett namn av en 6-åring som jag var barnvakt åt... Ullrita! Tydligen en tjej. Sorgligt men detta är slutet men jag ska ändå försöka se tillbaks på vår tid tillsammans med glädje
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]