Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Fast bilen går ju som en kanon med soppa i tanken, och det är först när det börjar ta slut på bensin som den går såhär.. Om det vore turboproblem, skulle inte det märkas hela tiden?
Det är ingen svajande laddtryck eller nått sånt utan den går som en kanon.

/Ticken
Ticken skrev:Fast bilen går ju som en kanon med soppa i tanken, och det är först när det börjar ta slut på bensin som den går såhär.. Om det vore turboproblem, skulle inte det märkas hela tiden?
Det är ingen svajande laddtryck eller nått sånt utan den går som en kanon.
precis !
kolla tankpumpen nu !!

mycket snack, lite verkstad !! :wink:

/emwtur
meh emwtur, inte va sån nu.

jag har varit hos polarn idag, "lyssnar" så gott jag bara kunde i tanken medans bilen stod på tomgång.
Så vitt jag kunde bedöma så höra jag inget "surrande" utan mer ett ljud som kan liknas med nått vattenfallsaktigt. Dvs nån vätska som rann lixom.
Men som sagt, inget surrande så som man skulle kunna tänka sig att en pump låter.

/Ticken
"rinnandet" kan vara bränslet i returen som kommer tillbaka.
Det låter ju som om du inte har någon "putt" i tankpumpen.
du kanske kan lyssna på någon som funkar först - jag har hört om folk få igång pumpen genom att daska med ett kvastskaft under tanken.
i vilket fall som helst bör du kolla att pumpen får ström innan du river ur tanken.
kolla även http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a

/emwtur
Köpa en tidig XC90?

Jag har en tidig XC90 D5 2016 köpt ny som har[…]

Volvo car UX

Jag vill verkligen uppmana alla som inte är n[…]

Har du ett faktiskt problem eller bara tänker[…]

Bromsar på S60

Bromsarna på S60n liknar inte andra bilar […]