Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
SBP underkänner INTE en bil med lysande SRS lampa. Dom har inte befogenhet att ens kontrollera detta systemet avseende mera än att bältena går att dra ut, inte är skadade och att dom låser.
Däremot underkänner man kategoriskt ALLA som har lysande ABS lampa trots att bromskontrollen visar att bromsarna är okej enligt lagkrav på bilarna.

Naturligtvis är jag FÖR att man kolla både airbags och bromsar. MEN det är upp till kunden om denne faktiskt VILL HA airbag eller ABS sålänge det finns en valfrihet och det inte är några lagkrav på sådant.
Användarvisningsbild
av Dalmans
Nu behöver vi visserligen inte diskutera detta i denna tråd, båda sätena har sidokrockkuddar inbygda.
Har dock ångrat mig, sätter inte in dom i min kombi, blir enormt knepigt med skinnsäten fram och halvskinn bak.

Har därför en uppsätning skinnsäten till salu. passande en 854 årsmodell -94 avhämtning i Gagnef (Dalarna) :) Pris: bud!
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har själv en 854 av årsmodell 1994, som jag köpte ny. Därför vet jag att det fanns inga sidokrockkuddar på den tiden. De infördes 1995.
installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Jag har en P8 -23 och upplever inga av dessa probl[…]