Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Automatlåderas på V70 är ovanligt och inget du behöver vara så värst orolig över. Att taxi har oljebyte inlagt i serviceintervallet beror på att dessa körs enbart i stadstrafik. Ovanligt med privatpersoner som håller på så.

Min låda har gått 11k mil och visar inga som helst svagheter.

Chip finns som ger 188hk istället för 140hk från BSR (http://www.bsrab). Detta funkar utmärkt eftersom 140 hk och 170 hk motorn är exakt samma. Notera dock att effektökningen i stort sett enbart sker på höga varv - kör du lugnt märker du ingen skillnad.
av Leafs
Om man kikar in på BSR:s hemsida och kikar på mätningar gjorda med detta chip så ser man att det är en betydande skillnad redan vid 2500 rpm. Detta chip kanske t.o.m. får anses vara prisvärt? :wink:

Frånvaron av tips gällande andra svagheter än framvagnen, tolkar jag som att en 06:a är en ganska bra ihopskruvad bil och att de borde kunna gå relativt problemfritt ett tag framöver.
av Lövet
På en 140hk är det definitivt prisvärt om man gillar att gasa.
Användarvisningsbild
av fisse
Janne77733 skrev:https://m.blocket.se/sodermanland/Volvo ... ?ca=11&w=3

Bump!
Letar efter en V70 turbo, de flesta försvinner ju blixtsnabbt men denna har ju funnits ett tag. Nåt som verkar fel? Tycker jag kollat det mesta...
Nja finns 3 saker som stör mig, priset är lite väl saftigt. Även om den inte gått så långt. Färgen på inredningen är skitful, och den står på MS däck... Men tror nog att det är priset som hindrar försäljningen i detta fall.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Det där är ju precis så rätt en V70N kan bli inuti. Att det finns folk som uppenbarligen föredrar svart tror jag knappast hindrar den här från att bli såld till någon med annan (bättre ;-)) smak.

Priset och så kan det förstås mycket väl vara något skumt med den när man ser den i verkligheten.
Användarvisningsbild
av SRT
Jättefin bil med låga mil och en lika fin inredning som jag gillade.Är allt annat i sin ordning så köp även om jag hade försökt att pruta lite på det priset.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Hur långt kör du? Vid ca 1000 mil blir det ur soppasynpunkt billigare med diesel. Volvos D5or är ju i särklass bäst. Framföralltm den tidiga D5an med 163hk som fanns mellan 02 till 05. Volvos bästa spis genom tiderna. Jag skulle satsa på en diesel med aut.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Man får värdera det mot att 2.5T är en jäkligt skön motor att köra jämfört med att lida med en diesel ;)

Ska man bara vara praktisk skulle man lika gärna kunna köpa en Avensis eller nåt.
av Janne77733
Nja, måste ju erkänna att även jag föredrar den mörka inredningen. Och en inbyggd gps som förmodligen måste uppdateras för en saftig slant. Nja, jag vet inte...t

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]