Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej
Det kommer troligen från ventilationsluckan uppe till vänster under instrumentbrädan (vid förarens vänsterfot). Täta mer packningsklister eller silikon. Kan också vara gummigenomföringen till motorrummmet som sitter på samma ställe fast högre upp.
todde90 skrev:ny läcka men nu är den på passagerar sidan istället

några nya förslag?
är det vanligt vatten eller kylar vatten :?:
värmeelementet sitter på passagerarsidan.

mvh/Roger
lilleman skrev:
todde90 skrev:ny läcka men nu är den på passagerar sidan istället

några nya förslag?
är det vanligt vatten eller kylar vatten :?:
värmeelementet sitter på passagerarsidan.

mvh/Roger
det smakar som vanligt vatten

och efter skurarna som har fallit idag så är det blött igen

några förslag på vad det kan vara som släpper in vattnet?
Ta bort så mkt inredning som behövs, be någon vänlig själ spola vatten runt bla. vindrutan, luftintaget för kupe'n, kabelgenomföringar i motorrummet, medans du ligger inuti bilen med ficklampa då borde du kunna se/känna var vattnet tränger igenom men kom ihåg att vatten kan gå in på ett ställe och läcka ut på ett helt annat ställe, tex läcker in vid vindrutans vänstra nedre hörna men läcker ut vid höger hörna
runte skrev:Ta bort så mkt inredning som behövs, be någon vänlig själ spola vatten runt bla. vindrutan, luftintaget för kupe'n, kabelgenomföringar i motorrummet, medans du ligger inuti bilen med ficklampa då borde du kunna se/känna var vattnet tränger igenom men kom ihåg att vatten kan gå in på ett ställe och läcka ut på ett helt annat ställe, tex läcker in vid vindrutans vänstra nedre hörna men läcker ut vid höger hörna
jag gjort det och vad jag kan se se läcker det in vid vindrutan men det är inte så konstigt då nu när jag tog en närmare titt ser att listen som sitter utan på är sönder stort hål och sen så är några av fästena sönder

så någon som vet var jag kan få tag på en ny list samt fästen?

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]