Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av freak1
Då sitter armen fel på motorn, den ska ligga i linje med stagen ut till axlarna. Se till att motorn har stannat i parkeringsläge och flytta sen armen. Sätt i kabeln och testa innan du sätter ihop allting.
Detta fattar jag inte :oops:
1. Vilken arm menar du?
2. Vad är det för kabel jag ska ta loss/sätta tillbaks?

Tack så länge Sparkz
Användarvisningsbild
av Sparkz
Motorn sitter i mitten. På axeln sitter en vevarm (det är den jag menar) sen går det ett stag till varje torkare.
Du får ta loss hela ställningen för att ändra på armen, alltså koppla loss kabeln till motorn.
Användarvisningsbild
av freak1
Tack, nu vet jag vad du menar :D
Användarvisningsbild
av holydiver
Tack för hjälpen, det fixade sig enkelt med hjälp från tråden :-)-)
av petlew
Lesjö skrev:Du kan ju börja med att vrida på nyckeln, starta torkaren och med en sladd ansluten till jord jorda torkararmen. Du måste vara noga med att rengöra så att det blir bra kontakt. Startar torkaren då så är det fel på jordningen av motorn.
Felet är att jordkabeln från början är ansluten till fel ända på torkararmaturen. Genom oxidation i aluminiumprofilerna så når jorden inte motorn. Har själv haft samma fel. Om man skulle försöka isolera motorn skulle det förmodligen bli besvärligt. Saltmättad trafikmiljö klarar det utan problem. Skruva fast en ny kabel i en skruv på själva motorn och anslut andra ändan i karossen på lämpligt ställe så att det blir bra kontakt. Du måste naturligtvis montera bort torpedplåten så att motorn blir tillgänglig.
Tack för tipset!!! Mina torkare slutade att fungera idag och med ditt tips lyckades jag fixa problemet. Åter igen; TACK!

/petlew
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]