Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Just nu gissar jag, jag tror inte att det skulle vara termostaten, fast vi har inte fått reda på om motorn når driftstemp, eller är den kallare eller varmare än det? Det kan vi inte få reda på eftersom tempmätaren har frispel.( om man inte kopplar upp datorn på Volvo) Kan detta bero på någon givare som har glapp eller får datorn fel signal? :???: jag kan inte säga mer men det kommer snart någon annan som kan!

/Kalle
Hej igen!

Jag tror att problemet är löst nu! Det gick ju inte att se motortempen men jag tyckte på sistone att den nog visat lite lägre än normalt. Eftersom termostaten knappt kostar nåt och inte tar nån tid att byta så bytte jag ut den, kopplade loss pluspolen ett tag för att få bort alla meddelanden och när jag startade verkade allt ok.

Nu har jag kört ett par dagar, tempmätaren är OK och inga felmeddelanden alls. Så vi får hoppas att det håller sig så. :)

Något har ju uppenbarligen gått fel vi[…]

Som du märkt tar dom in vatten. Byter du hela[…]

D4204T5 2015 181hk

En slut turbo, eller två. Oftast den lilla […]

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrulle[…]