Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dinus740
okej drivaxeldamask yttre kostar 223 kr på mekonomen antar att de är den yttre.. men är de lätt att byta för mekonomen så att de inte blir så dyra arbetskostnader tänkte jag på?

ska passa på att göra en hjulinställning på samma gång..
Användarvisningsbild
av goransson89
får du in skit i drivknuten så kan du få obehaglia vibrationer, framförallt vid gaspådrag. Går inte att trycka på länke du skickade, men den yttre drivaxeldamasken är den närmast hjulet, den innre sitter in mot lådan. borde inte vara några större bekymmer för dom att byta. Kan du igentligen föra själv om du är lite händig. Annars går det ju att lämna in bilen också :D hjulinställning låter fin,fint att du ska göra, det ska du ändå alltid göra igentligen efter att du haft loss fjäderbenet från hjulspindeln, vilket man måste göra för att byta damask :) Hoppas det löser sig för dig, :-)-)
av Dinus740
okej.. finns bara vibrationer när jag släpper upp kopplingen tyvärr.. vilken jag inte på långa vägar har råd att fixa eftersom ett kopplingsbyte kostar 8000 kr på mekonomen :cry:

men ska få fixat damasken plus hjulinställningen till veckan iaf..
tack för all hjälp och hoppas detta löser problemen..
Användarvisningsbild
av goransson89
ush och fy, att dom ska suga ur varenda lite krona ur folk nu för tiden=/ Damasken har ju inget att göra med att bilen drar åt höger, men det bör fixas snartast ändå om du vill slippa byta drivknutar. :) Om allt annat såg bra ut och däcktrycken är bra i alla däck, och däcken inte är slitna konstigt så känns det som att det är sista utvägen med en hjulinställning :( Men nu äre ju så att alla vägar lutar ner mot diket, framförallt för att regn och sånt ska rinna av. :) Så få bilen att gå spikrakt när du släpper ratten är in princip omöjlig eftersom alla vägar är olika :P men så som du förklarade det så känns det som att det inte är vägens lutning som är problemet. Så kör hårt på hjulinställning du :-)-)
Motorn tappar kraft och dör.

Lampan börjar inte lysa direkt. Om det ä[…]

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]

installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]