Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo740gle87
emwtur skrev:
volvo740gle87 skrev:-
jo det stod ju faktiskt där vad du hade för bil...
och - ja det vore ju konstigt om du fått två olika skivor.
och om den inte låter från 1 km/h och uppåt så lär det ju inte vara det som är problemet.

men det vet jag ju nu ... :-)

Nåväl - OM det är en broms som ligger på, så kommer det att bli varmt !
kör en stund och kolla temperaturen på bromsarna fram - skiljer den markant mellan framhjulen så lär det vara bromsen som ligger på.

/emwtur
okej får kolla de imon
Användarvisningsbild
av goransson89
Det koniska lagret du hade gjort rent..? Det kan möjligtvis inte vara det yttre hjullagret? Isåfall är ju det problemet =) Om du gjort rent det och inte fettat in det.
av Vovlo_Henrik
Hjullagren är åtdragna rätt?? :???: Om du har några bromssköldar kvar kanske den kan släpa i :roll:
av volvo740gle87
Vovlo_Henrik skrev:Hjullagren är åtdragna rätt?? :???: Om du har några bromssköldar kvar kanske den kan släpa i :roll:
när jag gjorde rent lageren så fettade jag in dom ordentligt och har kolla så det är inte bromskölden men det är bara på högersida och smörjde upp kolvarna idag och satt och trök ut o in med kolvarna men skivorna är från biltema kan inte vara så att den är vind börjar låta typ vid 70-80km/h och blir varm som fan+att när man svänger vänster så försvinner det sen när du kommer rakri igen börjar det låte igen och om man svänger höger så blir det hackljud?
Användarvisningsbild
av emwtur
Det faktum att skivan blir varm - låter ju som om det är bromsarna som ligger an.
du har väl ett fyrkolvs ok på den maskinen - då kan ju en hängd kolv pressa ut eller in skivan - skulle kanske kunna göra skivan skev
- har det varit som du skrev i sista inlägget hela tiden sedan du bytte skivor?
- har du kvar dom gamla skivorna ?
/emwtur
av Hemulen
Låter som ett typiskt fel på hjullagret,när du svänger avlastas lagret och det blir tyst.Man kan även tycka att det känns som om man sitter inne i en högtalare när man kör. :)
av volvo740gle87
emwtur skrev:Det faktum att skivan blir varm - låter ju som om det är bromsarna som ligger an.
du har väl ett fyrkolvs ok på den maskinen - då kan ju en hängd kolv pressa ut eller in skivan - skulle kanske kunna göra skivan skev
/emwtur
ja det är bendix med två kolvar i varje ok och jag det har låtit sådär ända sen jag bytte o det lät inte före
och jag har inte kvardom gamla var så skadade men har min andra 740 som jag kan lån skivorna på :D
av volvo740gle87
volvo740gle87 skrev:
emwtur skrev:Det faktum att skivan blir varm - låter ju som om det är bromsarna som ligger an.
/emwtur
ja det är bendix med två kolvar i varje ok och jag det har låtit sådär ända sen jag bytte o det lät inte före
och jag har inte kvardom gamla var så skadade men har min andra 740 som jag kan lån skivorna på :D
av volvo740gle87
hej igen!
har löst problemet nu bytte skiva till en gammal sen sluta det låta och det var samma lager det var biltemas jävla skiva som var vind (kommer aldrig att köpa biltemas bromskivor mer iaf) :evil:
Nya skärmarna

Förlåt!!!! Jag var så inne i t&au[…]

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&ari[…]

Hur håller ni era skivor rena på lad[…]

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]