Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvos
Quaint skrev:Okej.. Tackar för svaren!!!!

Får gå ut och stoppa in den i spoilern då :)

Finns det fördragna sladdar för dim/extraljus i denna bil ?
Hehe, intressant diskussion.

Åter till frågan: Låt du din givare sitta där den sitter för den ska sitta öppet, det gör den på alla 850,x70 samt p2 modeller.

Den kan ha en kabel tejpad vid vä strålkastare(kommer inte ihåg färgen), har den inte det kan du kolla efter ett mindre gult kontaktstycke under instrumentbrädan.
I det kontaktstycket finns spänning signal från helljus och ev. den kabel som är tejpad annars får man sätta dit den kabeln.
av el-anders
Ok. Nu är vi inne på avancerat tänkande här....hehe. Jag har nog missat den kemilektionen(eller vad det här faller under?) Trycksänkning?
Trycksänkning skapar kyla? eller?
Det här är ju viktigt att förstå om man ska begripa AC anläggningens (kylskåp) funktion.
Måste erkänna att det är något i det här som jag alltid har haft svårt att förstå.
För mig är det luften som rör sig som kyler (som tar med sig värmen från, exempelvis min kropp), men det är alltså fel?
Jag vet att trycksänkngen i strypventilen i en AC anläggning skapar kyla på något sätt, men resterande teori är det dåligt med.

Frågan är inte vad jag har gjort fö[…]

Har också råkat ut för detdä[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]