Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av awelon
tack, då har jag väl fått svar på alla svar jag skapade denna tråden för mao =) Då kan jag se fram emot en go chip trim så småningom trots allt :D
av Hanken
Hej!

Har fått en offert på chiptrim steg 1 15-20hk för 2500:- bilen är en 2.5 T Från 99 som har gått drygt 26000 mil. Är det bara att köra?
Användarvisningsbild
av Nexus
Är det ett seriöst företag som lämnar garanti på mjukvaran så bara trimma på. Jag ångrar inte jag chippa min. Mycket goare drag speciellt vid omkörningar 8)
Nu har jag ej steg 1 längre :P
Användarvisningsbild
av goransson89
Finns en miljard Chip att välja mellan, Kompisen köpte ett Chip på tradera för typ 250:kr och lödde dit själv. Fungerar klockrent. Själv så har jag nått annat chip som tydligen nån i Stockholm gjorde åt förra ägaren, Enligt honom väldigt seriöst. Bilfan laddar 1,75 vid fullgas :)

På tal om laddtryckmätare så klippte jag slangen som går under ratten till original laddtryckmätare och satte dit en T-koppling och koppla in mätaren där.

Och ang "plombering" på databox... Vad jag har förstått så har du hittat den svarta plastlådan på höger sida bakom spolarvätskepåfyllningen? Lilla metallbiten som sitter där på lådan bänder du bara åt sidan och lyfter bort locket... Där under sitter databoxen :)
EX60

Någon som byggt sin bil ännu? Jag fund[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Tack för alla tips. Jag tänker att jag u[…]

14 - 14,3 är bra. Min P80 laddar med 13.[…]

Vilken modell har du?