Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Skitsnygg! :-)-) Jag gillar verkligen den nya aluminium ramen runt mittkonsolen.
Användarvisningsbild
av V9097
Inget city safety ?:-/

Trodde alla stroa Volvo skulle få det på MY 2010
av S.t.r.a.n.D
Jaa det borde ju bli standard tycker jag med. Riktigt stort argument att välja Volvo, för de tveksamma
Användarvisningsbild
av kez_style
Övre framrutans svarta del verkar annulunda mot min S80...kan vara radar styrda farthållaren? eller City safety? behöver den inte en anurlunda grill?
av S.t.r.a.n.D
City Safety fungerar via en lasersensor som sitter fram på bilen som reagerar om bilen närmare sig ett föremål hastigt utan att bromspedalen trycks ner. Var exakt den sitter vet jag ej. Om den sitter i grillen, hur fungerar det då om man monterar extraljus??
av S.t.r.a.n.D
halmstaden skrev:CS sitter ju i vindrutan. ACC sitter ju i grillen:
Bild
:-)-) :-)-) Förstod nästan det. Verkar som ett logiskt ställe att placera den för att inte bli skymd.
av Sevak
Riktigt ful ratt och grillen gillade jag heller inte. Det ska ej va stort som på xc60 ser ut som en leksak framifrån.
Annars riktigt fin.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Det ser fint ut. En facelift är en facelift, ingen ny modell, så det är ganska lagom genomtänkt, elegant och fortfarande Volvo. Tack och lov ingen ” Chris Bangle” på gång som förvandlar ett designspråk till någon helt annat.
Jag är lite sur att dem två avgasrör numera ska finnas även på D5 och inte bara V8-an…skojar…
S80 är i huvudtaget en underskattad modell. Jag tycker att folk är för försiktiga när de beställer en ny Volvo, så oftast blir det grått och trist. Designen är sparsmakad, elegant, funktionell, så väljer man enbart trista grejer så blir det trist. Inte sällan väljer man mycket utrustning, men ändå lyckas man få bilen att se tråkigt ut, hur?
Men S80 kan verkligen se exklusiv ut. Folk som egentligen brukar säga att de hatar Volvo, kan lätt ändra sin uppfattning när de får chans att uppleva en riktigt fint utrustad S80.
Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]

Tack, då vet jag. Bilen har gått igeno[…]