Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Harald
Siste:

Åpnet sirenen og så raskt at den var defekt - printkortet var svartbrent i ene enden.

Kjøpte så ny Alarm kontroll enhet (sirenen).
Koster 2500 SEK!! i Norge og 1200 SEK i Sverige
(Utrolig prisforskjell - opplevde det samme i fjor da jeg skulle skifte til nivålift-demper/fjær sett tidligere i år - SEK 4200 i Sverige og SEK 8200!! i Norge)

Koblet inn den nye sirenen - og alt fungerer som det skal.
Så lenge bilen har hatt alarm installert tidligere er det ikke nødvendig å koble inn VADIS for å aktivere den nye sirenen.
av svensen
Harald skrev:Siste:

(Utrolig prisforskjell - opplevde det samme i fjor da jeg skulle skifte til nivålift-demper/fjær sett tidligere i år - SEK 4200 i Sverige og SEK 8200!! i Norge).
Var det chassisats med senking eller uten?
Gjorde du jobben selv, og var det i så fall enkelt?

Mvh

Sven
Användarvisningsbild
av Harald
Det var settet uten senking - altså kun 2 dempere og fjærer med monteringssatser. Jeg verdsetter komfort når jeg kjører, og vil derfor ha original fjæringskomfort og original dekkstørrelse.

tenkte jeg skulle montere det selv, men fant raskt ut at dette var arbeide for de med riktig utstyr (bukk, jekker og lignende). fjærene er veeeldig harde.
Betalte ca 1250 Nkr for hele jobben på Snap-Drive.

Jeg monterte settet fordi jeg bruker (brukte - har kjøpt hytte nå) bilen til å dra campingvogn. Bilen var veeeldig lav bak med vogna montert (80 kg på kroken) og full oppakking. Etter montering av nivåregulering ble alt bra. Bilen ble dog ca 2-3 cm høyere bak enn tildigere (uten belastning), og fjæreingen føles mye fastere (skyldes kanskje dårlige dempere fra før).

https://youtu.be/YjOhje92HaA?si=PDBBmvHAiiiiDIKI […]

Backspeglar ändrar inställning

Hade samma problem på min V60. Volvo rekomme[…]

Vibrationer bakvagn vid inbromsning.

Byt hjul mellan fram och bak? När du bromsar […]

Startar ej, V90 D4 -17

Symtom? Det vill säga - går startmotorn[…]