I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Ochippad
Hej Robert,
Jag går i samma tankar, så jag undrar, hur blev det ? Valde du Autotech och i så fall är du nöjd ?
Är det någon som har satt på sänkningssats 40mm på sin S80, hur blir komforten, jag vill inte tumma allt för mycket på den, men samtidigt så vill jag att åket ska bli lite mer "low and mean" 8)
av Bengan75
Nu finns det ju säkert flera firmor än BSR och Autotech som har många kit till Volvo med olika steg osv, men jag tycker båda känns betydlgit mer seriösa än alla s.k "universalchip" som bara löds på och det utlovad guld och gröna skogar..

T.ex det s.k Superchip som säljs av t.ex Motornord. På min T-5 2.0 så utlovas 275 hästar, medan Autotech och BSR e lite lugnare och utlovar ca 240 utan andra åtgärder. Priser är dessutom ganska lika. Jag tycker det låter som ett stort steg med 65 extra hästar på en plutt-motor. Visst kanske det funkar, men hur håller grejjerna då?

Sen finns ju Powerchip och en del andra, men jag tycker det bästa vore ju givetvis nån som kunde mappa efter varje bils förutsättningar men det kanske dom seriöstare firmorna gör då man är på plats.

Alternativet till att nyckeln finns i bilen ä[…]

Fungerar denna dragkrok som den skall? Se film: h[…]

XC60 MY27

Det beror på att jag / vi inte tror på[…]

Hej, jag har problem med att jag får felkod […]