Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lasse81
Hål i avgasröret kan leda till att:
Har du hål efter sonden kan du få anmärkning på felaktiga avgasvärden hos sbp, pga av att luft läcker in genom avgasröret.
Hål innan sond lurar sonden och ger för fet blandning och således också nedslag.
Användarvisningsbild
av volvo854
Mackansglt skrev:Jag har också ett litet hål i bakre ljudämparen, precis där slutröret kommer ut från själva ljuddämparen. Detta upptäcktes av bilprovningen för ca. 3 år sedan och noterades som "bra att veta" när föregående ägare besiktigade den. När jag köpte bilen så kladdade jag på lite avgaspasta. Det har fungerat alldeles utmärkt och under dom senaste två besiktningarna har bilprovningen inte haft något att anmärka på ang. avgasvärden eller avgasläckage.

Tar upp gammal tråd. har hål på samma ställe som dig, dom har påpekat det tidigare men idag blev det underkänt. hålet e kanske som en 5-krona. Kan man få igen det månne med lite lagningspasta från Biltema? http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Tatnin ... ta-361723/
Användarvisningsbild
av RaptorX
Lägg folie över hålet å sen på med lagningspasta.
Jag anv okq8as pasta på förra bilen funkade utmärkt.
Användarvisningsbild
av RaptorX
För att släcka 2an förmodligen han har ju inte fubbat //inför// den årliga.

stooges skrev:Jag är inte den som ska döma men varför ska det alltid fuskas inför den årliga testen ?:-/
Användarvisningsbild
av RaptorX
volvo854 skrev:
RaptorX skrev:Ja preis du kan dubbelvika en bit å lägga över.
håller det nån längre tid eller ska man göra det samma dag som ombes?
Ja gjorde det 2 veckor innan och jag körde väl 3 månader efter utan problem sen sålde ja bilen.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
JeppeM skrev:Som sista nödlösning för att få bilen i genom sbp fick jag ett knep av en polare en gång
klipp till en bit av en aluminium burk (öl burk) och sen aluminium tape runt.
Funkar faktiskt rätt bra 8)
Då är jag nyfiken på att veta vad silvertejp tyckte om 300 grader varma avgaser? :D Fan meka du ihop det utanför sbp? :P

Tack! Stötstängerna hade jag märkt […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Jag har fyllt på kylvätskan två g[…]

EX60

Någon som byggt sin bil ännu? Jag fund[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Tack för alla tips. Jag tänker att jag u[…]