Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zane_73
CarMan skrev:
Zane_73 skrev:Sen kan man ha otur oxå.
Jag har problem med min låda som gått 7000 mil, ibland missar den växlingen mellan 2 - 3 och får in friläge i typ en sekund.
Enl bilia är det inte fel på själva lådan utan på styrenheten, det hjäpte inte att uppgradera så jag väntar på att få ett pris på byte.
be dom byta L4 locket
Vad är det?
Användarvisningsbild
av CarMan
Zane_73 skrev:
CarMan skrev:
Zane_73 skrev:Sen kan man ha otur oxå.
Jag har problem med min låda som gått 7000 mil, ibland missar den växlingen mellan 2 - 3 och får in friläge i typ en sekund.
Enl bilia är det inte fel på själva lådan utan på styrenheten, det hjäpte inte att uppgradera så jag väntar på att få ett pris på byte.
be dom byta L4 locket
Vad är det?
det är ett litet lock med en bricka i. innanför locket finns en fjäder & en plunch.
brickan i locket kan släppa & då får man slirande eller hård växling mellan 2-3
av Zane_73
Ahhh det låter betydligt billigare än att byta "styrlådan", tack för tippset
Användarvisningsbild
av Mr Skidmark
Wiggan

Kolla bara så kamremmen är bytt också, är priset bara rätt så är det bara å handla.
Lådorna verkar gå väldigt länge, visst kan man ha otur men som du ser i tråden så kan det hända mycket tidigare.

Lycka till å välkommen som nöjd Volvoägare

MVH

Steve
Användarvisningsbild
av CarMan
Mr Skidmark skrev:Wiggan

Kolla bara så kamremmen är bytt också, är priset bara rätt så är det bara å handla.
Lådorna verkar gå väldigt länge, visst kan man ha otur men som du ser i tråden så kan det hända mycket tidigare.

Lycka till å välkommen som nöjd Volvoägare

MVH

Steve

kamramen byts varje 16 000 mil på den där, så den ska vara bytt om bilen är fullservad som du skriver, men kolla det. tror inte den motorn är dyr att byta kamrem på

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]