Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stefan85
Tomas88 skrev:Det är ju väldigt skönt att inte ha bråttom att få tag i en bil, så man kan kolla runt och jämföra olika bilar med varandra.
...Precis....
Ska jag vara ärlig,
jag hade jättebrått när jag köpte min nuvarande bil. Det är inget fel på den. Så jag hade tur. Men jag hade ingen bil och jag var tvungen att ha en för att pendla till jobbet...
Men nu ska jag ta det luuuuungt :)
av PRIUS
Stefan85 skrev:Tjenare!

Ägen en S40, 1,6, 2002:a idagsläget och skulle vilja byta till en kombi och då V40.
Jag har kollat på ettpar bilar som verkar intressanta och jag har 2 bilar som är väldigt intressanta.
På dessa har jag ringt föregående ägare och hört om dom har varit med om olycka eller liknande.

Men denhär bilen:
http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/v ... AAAAAAAAAA__!
Har varit leasad. Så jag vet inget om de har varit rädda om bilen, eller om de har totalförsört den.

Nått man ska våga ge sig på?

Sen tycker jag att bilen är aldeles för dyr. Vad tycker ni är realistiskt pris på den?
volvo
Senast redigerad av 1 PRIUS, redigerad totalt 0 gånger.
Oj, det pratas om väldigt mycket pengar här. :)

Runt 70-75k kan jag tycka låter vettigt. Även om en annan är lite bortskämd, köpte min V40 2.0 T -99 för 20k, inkl fyra nya vinterdäck på plåtfälg, fyra schyssta sommardäck på alufälg samt fyra sprillans sommardäck på sprillans nya volvo/bbs-fälgar. (Dom som sitter / satt på T4an)

Den har visserligen rullat 19000 mil men går som en klocka i motor och låda, är pedantskött med minsta lilla arbete gjort på volvo (till och med oljebyten).

Men som sagt, det är köparens marknad, var iskall. Säger du 70k så kanske han säger 80k, då vänder du på klacken och går och använder hans pris i diskussionen hos nästa handlare. Till slut blir det nog billigare än du väntat dig från början. =)

Lycka till!
Tomas88 skrev:Välkommen till forumet HellAlive.
20k låter ju otroligt billigt. Hur länge har du haft den?

Tackar tackar. :)

Har visserligen bara haft bilen i en vecka eller två, dock har jag köpt den av styvmammans son, därav har jag ganska mycket koll på bilen och vad som hänt runtikring den.

Men det verkar som jag gjort en ganska bra affär i alla fall, vissa säger att jag betalat för däck och fälgar och fått bilen på köpet. :P
Användarvisningsbild
av Tomas88
He he. Ja det låter ju nästan så.
Hade jag bara sett bilen i en annons för det priset hade jag varit mycket misstänksam, så det är ju bra att du har lite koll på bilen. :)
Tomas88 skrev:He he. Ja det låter ju nästan så.
Hade jag bara sett bilen i en annons för det priset hade jag varit mycket misstänksam, så det är ju bra att du har lite koll på bilen. :)
Ja samma här, jag hade nog inte ens funderat på att köpa den om det hade varit en "Blocket-bil". Nu däremot känns det hellugnt och jag är jäkligt nöjd.

Alla besiktningsprotokoll fanns sparade och det ända nedslaget den haft någonsin var bromsverkan bak = bytta skivor och klossar så var det problemet löst. :)

Känns som ett litet kap faktiskt. Haha!

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]