Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

samcan skrev:jag va ute i kylan imorse, såg inga sladdar :( , men ska de finnas en uppsätning med sladdar på båda sidorna som hänger ut vart exakt, är det i mitten av stolen, är dom lätta att se, måste bort me barnstolen trror jag för att dyka in under sätet ordentligt ,.hehe
:D hej dom ska sitta mitt under stolen
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
~Kalle~ skrev:Hur gick det ? Var du tvungen att koppla in datorn på BILIA?
hoppas att jag trampar inte nogån på tårna nu eftersom jag började tråden vilken kan vi alla ha nytta av men fick några ggr kritik ang att jag skrev med stora bokstäver vilken jag tycker att de löjligt. såna här forum är guldvärda till ex..
hittade själv hur man byter växelådsolja automat geartronik och massa annan hjälp . jag brydde mig inte om de stavat rätt eller så , för mig va de viktigt att jag hittade va ja letade efter . de va en som skrev typ om man inte har knappar till stolar då har man inte värmeelement i stolar vilket va fel så SKRIV INTE OM NI INTE KAN istället skriv jag tror men vet ej helt 100 osv ja tappade lusten att besöka forum fler gånger men fick ett mail så tänkte svara i alla fall hoppas att de hjälper till dig som ondrar

De gick bra ,värme fungerar, köpte knappar sen koplade bilia bilen på dator och ladda ner mjukvara vilken man kunde välja mellan 22 till 30 grader eller mellan 29 till 39 tror ja kostnad 189:- plus arbetskostnad 300:-
så det är fixad, fungerar utmärkt .

om de nåt mer du undrar maila istället

m.v.h diesel.D5
Användarvisningsbild
av Nexus
volvo_850.se skrev:
~Kalle~ skrev:Hur gick det ? Var du tvungen att koppla in datorn på BILIA?
hoppas att jag trampar inte nogån på tårna nu eftersom jag började tråden vilken kan vi alla ha nytta av men fick några ggr kritik ang att jag skrev med stora bokstäver vilken jag tycker att de löjligt. såna här forum är guldvärda till ex..
hittade själv hur man byter växelådsolja automat geartronik och massa annan hjälp . jag brydde mig inte om de stavat rätt eller så , för mig va de viktigt att jag hittade va ja letade efter . de va en som skrev typ om man inte har knappar till stolar då har man inte värmeelement i stolar vilket va fel så SKRIV INTE OM NI INTE KAN istället skriv jag tror men vet ej helt 100 osv ja tappade lusten att besöka forum fler gånger men fick ett mail så tänkte svara i alla fall hoppas att de hjälper till dig som ondrar

De gick bra ,värme fungerar, köpte knappar sen koplade bilia bilen på dator och ladda ner mjukvara vilken man kunde välja mellan 22 till 30 grader eller mellan 29 till 39 tror ja kostnad 189:- plus arbetskostnad 300:-
så det är fixad, fungerar utmärkt .

om de nåt mer du undrar maila istället

m.v.h diesel.D5
Beklagar att du känner dig illa bemött men tack för du delade med dig av svaret ändå. Såna människor är guld värda i mina ögon Mvh/ Magnus
de lungt :wink: ja försöker hjälpa till bara . hoppas att ni få ordning på värme i säte eftersom de finns bilas som är importerade som saknara värme element i säte OCH de finns dom som har typ allt men inte program ,de lite lustigt ja fick veta att ja hadde diesel värmare med tid ur som också böhevde nån mjukvara så de funka de också nu .Innan hadde ja inte de att de visar på displayen tid för park,värmarn , de vosade bara genomsnit hastighet, nuvarande förbrukning ,blandat bräsnleförburkning osv de stog på italienska så ja fick lämna in bilen för att översätta till svenska sen fick bilia lägga in en mjukvara för motorvärmare så nu är den som svensksåld :D ha de gött
p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]