Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av sundelin
Nope så man e ju lite orolig ännu... Vet ju att generatorn la av för tidigare ägaren men har inte hunnit kolla med han om det va i samma veva som detta hände...
av Hemulen
Verkar lurt. Går ju annars att mäta över batteripolerna,motorn igång, ska ladda ca 14volt men det vet du säkerligen redan. Höra med den förre ägaren låter riktigt bra.Hade det varit min egen bil,hade jag kollat extra noga.
av sundelin
Vet ju att generatorn är utbytt till en begagnad kanske i samma veva som tomgångsmotorn (boxen) började krångla, men den nya laddar lite för lite 13,5V ungefär så jag ska byta kolen.
av sundelin
De gick åt *elvet* igen....alla värden felaktiga.. men nu va lamdavärdet för lågt.
Har bytt Insprutningsboxen, lamdasond, katalysator.... Måste mäta o grejja nu...
av sundelin
Nu har jag mätt en massa men inte riktigt hittat nått fel...
Spridarna ska väl vara mellan 16-18Ohm mina är på 14,7-15ohm tror ni det kan vara problemet?
av sundelin
Kollade lamdan igen... Den gick alldrig upp till 1,2V låg som max på 0,5V och hade 12V spänning på andra kontakten, så det låter som det är den som spökar IGEN!
Nån som har koll på vad en volvo orginal lamda kostar?
av Hemulen
Skriv in "Nice price" i sökmotorn. Om du särade på lambdasignalkabeln med motorn igång,mätinstrumentets kopplad till sondens signal,steg då spänningen till 1,2volt efter en stund? Vi som har lh2,4 systemet har ju en referenssignal från boxen på 0,5 volt med tändningen på, har du det på Regina? Luktar det bensin ur oljepåfyllnadslocket? Hur går bilen? Har du någon uppfattning om den går fett eller magert?Ryker det kraftigt ur avgaset? Du har ju även en map-sensor,slangen hel till den?
Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]

Backljus

Backljus på nya bilar verkar mest ha funktio[…]

Volvo car UX

Uppgraderade igår och stör mig på[…]