Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Okej. Men kan någon förklara vilken fördel man har av jordstyrning? Nu har ju tydligen inte min bil detta men är ändå intresserad.
Man måste väl ha mer kablar eller längre i alla fall eftersom att man inte bara kan ta jord varsomhelst i karossen med denna varianten.
Användarvisningsbild
av Pimp my ride
Nu är det så att pojkens bil har dubbla reflektorer, alltså 1 för halv och en för helljuset på var sida.Där är 12v på bägge kablarna till helljuslampan. Står rätt still i min skalle för tillfället.
Men är jag helt ute och cyklar när jag undrar om den ena kabeln blir jord när man slår på helljuset. Har inte bilen här hemma förrän till helgen. :roll:
av volvo diesel
Nu har du säkert löst problemet men kan du inte koppla in reläsatsen bakvänt?

Alltså den kabel i reläsatsen som ska jordas (85?) kopplar du till den kabel som jordas när du slår på helljuset.
Sedan kopplar du den kabel i reläsatsen som ska ta ström från helljuet (86?) till + på batteriet via en säkring.

Sedan kopplar du som vanligt från + på batteriet via en säkring till reläets 30 och från reläets 87 till extraljusens+

Detta borde ge dig fungerande extraljus

Mvh
Micke

I dag fungerade det någon timme för att[…]

Stötdämpare bak

Om du meckar dit något som är lite anno[…]

I dag fungerade det någon timme för att[…]

Martins S90-98

Då har bilen fått vandra vidare, jag h[…]