Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ampy skrev:Jag har lämnat in min förra service på 8 000 mil på VOLVO rena rama rånet, inte ens spolarvätska va ifylld fast det stod att dem fyllde på 5 L, fråga dem vart spolarvätskan är OJ SORRY GLÖMDE. HAHAAHAH OK
Vet ni vad som är det? bästa jag har en VÄN väldigt Nära VÄN som äger en Egen OK- Värkstad. Han fick göra min nuvarande service på 10 000 mil, bara original delar kupéfilter, olja, oljefilter och lite andra lampor detta kalaset gick på 1500 kr med allt;) jag menar Bilia ville ha 3400 kr HELT SJUKT!!!

Så sjukt är det inte.
En volvo verkstad har mkt högre utgifter än vad OK verkstan har.
Sen att Trådskaparen fick ett sådant bemötande är helt enkelt oaceptabelt.
Sådant ska inte förekomma.
Detta är inte riktigt samma sak, för jag trivs rent allmänt med min lokala
Volvohandlares verkstad. Men när jag köpte min bil hos dom, så var den servad
(enligt dom själva) och inget skulle vara fel. Redan efter en timme märkte jag
att det tjöt så förbannat om motorn, ena munstycket till spolarvätskan (på
motorhuven) var trasigt och en krängningsarm var asglapp, så det klonkade när
jag körde över ett övergångsställe, i princip.

Ska det vara så när bilen är "servad"? Visst, jag hade garanti och dom fixade
allt gratis. Men principen är ju den samma, när dom faktiskt sa att bilen var
ordentligt servad.
greeeken skrev:De klart du har rätt
Säger dom att den är servad o att allt är OK med bilen då tror man ju på dom.
Men egentligen så ska man kolla upp det själv oxå.
...det är väl det som är problemet... Dom allra flesta bilägare har ingen möjlighet (= kan inte) att kontrollera att servicen är rätt utförd. Och många av dom som KAN kolla utför säkert servicen själv, tror jag.
phaest skrev:Det här låter ju riktigt horribelt och det man nu undrar över är ju vilken ort detta har hänt på? En sådan här verkstad vill man ju verkligen inte råka ut för.
Du kan vara lugn. Det är inte i ditt område.

Trots att jag är sugen på att hänga ut verkstan så väljer jag att INTE göra det. Det finns säkert folk där som har en viss yrkesstolthet och sköter sitt jobb klanderfritt. De har en egen skadeverkstad som jag haft o göra med efter en viltolycka och de killarna tycker jag var riktigt bra. Reservdelar tycker jag också har bra folk.

Vi har folk på mitt jobb som inte har samma yrkesstolthet eller engagemang som jag har. De värsta blev vi tack o lov av med lika snabbt som de kom. Jag har stått ute hos kunder i roll som sakkunnig inom maskinbearbetning dit vi har tillverkat delar och försökt lösa problem. Man får ju skämmas ögonen ur sig för vad en del slarvar/skiter i. Skulle själv inte bli glad om hela verkstan blev uthängd för en eller ett par personers slarv/fusk.
Det räcker för mig att det inte är i mitt område.
Håller med om att det kan kännas fel att hänga ut någon för mindre misstag men här verkar det nästan vara på gränsen. Meddelanden här nås heller inte av den stora massan så företagets framtid kan knappast vara hotad.
Som sagt.... känns tryggt att man inte riskerar hamna där men dessvärre är det väl knappast den enda verkstaden i sitt slag.
Scania skrev:
greeeken skrev:De klart du har rätt
Säger dom att den är servad o att allt är OK med bilen då tror man ju på dom.
Men egentligen så ska man kolla upp det själv oxå.
...det är väl det som är problemet... Dom allra flesta bilägare har ingen möjlighet (= kan inte) att kontrollera att servicen är rätt utförd. Och många av dom som KAN kolla utför säkert servicen själv, tror jag.
Jag kan, men vill inte. Numera lämnar jag in bilen på service för att jag inte hinner (inte har lust) att göra det själv. Jag har banne mig ännu mindre lust (och tid) att kontrollera att det jag betalat dyra pengar för att någon annan ska göra verkligen blir korrekt gjort.

Full tank i Arjeplog innan avfärd nu på[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]

Ventilationsgaller V90-18

Bilskrotar är ibland en bra källa till s[…]