Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av RISTO
Nu är steget o subben i bilen.Monteringen gick smärtfritt förutom att när jag skulle koppla strömkabel från slutsteget i säkringsdosan så var den tydligen redan fördragen.Ojag hade redan monterat tillbaka allting så jag hade ingen större lust att börja leta var den fördragna kabeln var så jag skarvlödde.Men det var värt vartenda öre o tid för ljudet blev helt kanon.Helnöjd än så länge ska väl tillägas.
/Risto
av Fred
I min bil satte jag två system med DLS-högtalare.

Bak valde jag coaxialer, mest för att kunna lufta ljudet lite bakifrån, och fram valde jag ett par med separata diskanter. Diskanterna monterade jag på den lilla täckplasten för ytterspeglarnas infästning vilket gör att diskanterna placeras väldigt gynnsamt för lyssningspositionen. Dessa fyra högtalare drivs av ett DLS-steg med väldigt många inställningsmöjligheter för nivåer och frekvenser.

Jag monterade också en coaxial i centrumplaceringen som drivs av HU-803:ans slutsteg. Jag hade planer på att sätta i en aktiv bas men som det känns nu så är ljudet så pass bra att jag inte vill inkräkta på lastutrymmet i bilen...kanske kommer det senare.

(Jag tog lite bilder under monteringen och har ev. planer på att göra en liten installationstråd för Tips och Trix.)

Mvh
/Fred

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]

Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]

AC & kylfläkt

men du såg väll om orginal kartongen va[…]