Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lilleman
Volvo 144DL - 74 skrev:har fått en liten idé :shock: funderar på att göra kiruna cab av 140:n :twisted: Men kanske är dumt... men skulle vara ltie kul ändå...
nej förstör inte kärran gör en originalrenovering så håller den värdet och du har en stilig kärra :D

mvh/roger :D
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
joo de blir nog det... men har insett att jag behöver lite fräschare grejor till bilen båda framskärmarna skulle behövas byta, frontplåten, och ev 2 dörrar... men får se om jag kanske kan laga det.

Dessutom så avbokade jag besiktningen imorgon, hittade ett "hål i tröskeln när jag fick upp bakdören som antagligen kommer bli nedslag på. En granne (gamal besiktningsman) sade att det är ingen idé att besikta för de måste ombesiktas om man inte gör något åt det...

kan ta en bild imorgon så ser alla varför... har inte heller hittat någon tröskel, men skall beställa en snart
Då har man varit o tagit lite smyg bilder på volvon 8)

Här ser vi då motorn, relativt fräsch tycker jag. Skall ställa ventilerna och tändningen :mrgreen:
Bild

Har nu börjat demontera bilen då jag inte kan besikta den. plockar isär den och gör allt iordning på en gång istället
Bild

Har plockat av skärmen och anade det värsta, men det är inte så farligt som jag trodde:) det är ett stort + dessutom är det rätt fint med 195/65/15 slotmags på bilen :twisted:
Bild

Vart lite små förvånad när jag fick upp bakdörren och fick syn på detta :-O)
Bild

Här har vi en bild på baljan... vad skall man säga, hål eller nästan obefintlig?
Bild

skall ut och jobba senare när det torkat upp i gräset... har dåligt med garage tyvärr:(
Senast redigerad av 1 Volvo 144DL - 74, redigerad totalt 0 gånger.
har haft mycket på jobbet o så nu så jag har inte hunnit lägga någon tid på pärlan... lite tråkigt, dessutom börjar det bli lite små kyligt och extremt myggit på kvällarna. Så man får prioritera lite.
Har varit lite dåligt med update här på sistonde (S)
Men här kommer några bilder iaf

Bild
Här var det tomt... skulle behöva 2st mkt fräscha övre bärarmar då mina är rost hål i

Bild
navet skall få en ny bromssköld och skall få smaka på lite rengöring och färg så småningom

Bild
Här har vi bägge bärarmarna... den nedre ser fin ut... men någon ***** har målat med någon färg av nåt slag, knackar man på färgen så bara flagnar den och rosthål tittar fram (HMM)
Har inte hunnit jobba något med min stackars pärla på sistonde... har ju skaffat en "ny" bil Volvo 745 GLT 16v -90 som har gått före... men om allt går som tänkt så skall jag försöka hinna jobba med bilen imorgon igen :D men jag lovar inget...
Acproblem Volvo 940 -98

Om det finns gas kvar kan man "tvångs[…]

Jag har exakt samma fel. Tror felet sitter i m&aum[…]

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sin[…]