NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På min 04:a har jag ingenting alls på 54g! Varkan konstant, back eller dimmljus.
Kan det vara så eller är det något som är fel?
Kan jag ladda mjukvara på min också och få backljus? och vad kostar det i så fall?
Hej!
Gammal tråd, men mitt tips kanske kan hjälpa någon annan ändå.
På styrenheten till släpvagnskontakten (sitter monterad på höger sida bakom panelen i bagaeutrymmet) så finns det en liten 15A säkring. Med denna installerad så lämnas det +12V på 54G-stiftet som på de flesta släpvagnar innebär att dimbakljuset lyser (alternativt backljuset).
Detta stift har av en del husvagnstillverkare använts för att ladda batteri för att kunna ha t.ex kylskåpet påslaget under körning, men blir oftast bara fel i belysningen på alla andra släpvagnar.
Jag trodde efter att ha läst på en del forum att det var en programmering, men det visade sig bara vara att dra ur säkringen vilket kostade mig 600 kr på volvo-verkstad. Inte ens mekanikern hade koll på detta.

Det finns en beskrivning hur styrenheten ska monteras, om det inte går att komma åt den bakvägen så är det bara att följa instruktionerna i denna länk:
http://accessories.volvocars.com/Access ... -1/NOTHING
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.