Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jagade tag i en bild:
Bild
http://www.autokatalogen.se/wls/view_ar ... eNo=124199

Du kan se övre delen av den under brickan. Bara att ta loss fjäderbenet, spänna ihop fjädern och byta. Du kan ta den övre muttern och låta lagringen sitta kvar i bilen, det sitter en mutter till under som håller sätet. Men om sätet är riktigt sönderrostat kan det gå sönder så fjädern skjuter iväg, då är det bättre att ta med lagringen och spänna ihop fjädern innan du lossar muttern.
Nu är fjädersäten/fjäderbenslager bytta. Gnisslet borta, knaket kvar. Killen på verkstan trodde att det berodde på det undre fjäderfästet, att fjädern helt enkelt hakar upp sig/fastnar och inte glider bra. Jag tog högtryckstvätten och försökte spola rent. Sedan öste jag ner Rostlösare och smörjmedel i fästet. Efter ett tag försvann knaket. Bilen gick felfritt i en vecka. :lol: Nu är det dock nya fel på tapeten :evil:
av *pettson*
Om det knakar bak i själva fjädern så är antingen skålen som den står i deformerad (blir den om man bänder mot den när man tar bort stötdämparna) eller så är det fel typ av fjäder som används. (fel diameter)

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]

Vad gäller temp. på skivorna så[…]