- ons 16 jul 2008, 09:14
Hatkärlek...
Jag har en V90-97 3.0 21300 mil - och gillar den verkligen :D, grym motor, helsköna stolar och massor med utrustning, min mek på bilia säger att motor + automatlådan är evighetsmaskiner och rosten är inget problem
...MEN följande har jag fått byta mellan 13.000 och 21.000 mil
* Kylare
* Bränslepump
* Insugningspackning
* Bromsklossar bak varje 2000 mil!, formligen äter upp dem (inget fel på bromsarna säger bilia meken)
* Knasterstagen (heter väl stabilisatorstag egentligen)
* Vindruta 3gg, 1 för stenskott 2 för spricka pga vridning i karossen
* Torkarmotor bak
* Stag under karossen, förbinder rambenen i höjd med lådan, genomrostat fastän resten av bilen är rostfri, äkta mongokonstruktion med ett stålrör som är ihoppressat i ändarna så att det blir kondens som inte kan torka ut.
* Plastsjoket under motorn
* Strålkastarglas vr. fram
* Växellägesgivare
Just nu behöver följande fixas,
* Stötdämpare fram.
* Handbroms
* Styrservo läcker, voine voine det kostar säger bilia
-)
* Mystiskt klonk i framvagnen, bilia hittar inget och jag håller på att bli galen på det där ljudet
* Bromsar bak börjar se murkna ut igen, skivor och ok byttes för bara 5000 mil sedan.
* AC börjar tappa stinget, visst blir det svalt, men inte kallt.
* Torkarmotor strålkastare
* Skinnet har veckat sig på alla 4 dörrpaneler, verkar vara standard...skönhetsfel javisst med det ser 110% taikon ut
* En dörrpanel, vr bak, har helt sonika lossnat! - men va f-n :evil:
Kruxet med felen ovan är givetvis att de tar tid att fixa samt kostar slantar, i fallet 960 onödigt många slantar eftersom prispressarna biltema, mekonomen mm. inte har så mycket piratdelar att komma med. Å andra sidan får man en doft av lyx och flärd till skillnad från den mera traktorlika 940
Som sagt, en skön bil men nog tycker jag väl att det är lite för många fel allt :shock:
Jag har en V90-97 3.0 21300 mil - och gillar den verkligen :D, grym motor, helsköna stolar och massor med utrustning, min mek på bilia säger att motor + automatlådan är evighetsmaskiner och rosten är inget problem
...MEN följande har jag fått byta mellan 13.000 och 21.000 mil
* Kylare
* Bränslepump
* Insugningspackning
* Bromsklossar bak varje 2000 mil!, formligen äter upp dem (inget fel på bromsarna säger bilia meken)
* Knasterstagen (heter väl stabilisatorstag egentligen)
* Vindruta 3gg, 1 för stenskott 2 för spricka pga vridning i karossen
* Torkarmotor bak
* Stag under karossen, förbinder rambenen i höjd med lådan, genomrostat fastän resten av bilen är rostfri, äkta mongokonstruktion med ett stålrör som är ihoppressat i ändarna så att det blir kondens som inte kan torka ut.
* Plastsjoket under motorn
* Strålkastarglas vr. fram
* Växellägesgivare
Just nu behöver följande fixas,
* Stötdämpare fram.
* Handbroms
* Styrservo läcker, voine voine det kostar säger bilia
* Mystiskt klonk i framvagnen, bilia hittar inget och jag håller på att bli galen på det där ljudet
* Bromsar bak börjar se murkna ut igen, skivor och ok byttes för bara 5000 mil sedan.
* AC börjar tappa stinget, visst blir det svalt, men inte kallt.
* Torkarmotor strålkastare
* Skinnet har veckat sig på alla 4 dörrpaneler, verkar vara standard...skönhetsfel javisst med det ser 110% taikon ut
* En dörrpanel, vr bak, har helt sonika lossnat! - men va f-n :evil:
Kruxet med felen ovan är givetvis att de tar tid att fixa samt kostar slantar, i fallet 960 onödigt många slantar eftersom prispressarna biltema, mekonomen mm. inte har så mycket piratdelar att komma med. Å andra sidan får man en doft av lyx och flärd till skillnad från den mera traktorlika 940
Som sagt, en skön bil men nog tycker jag väl att det är lite för många fel allt :shock:

- By perhall