Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Tomas88 skrev:Nu har jag ju inte harft så många bilar än. Men första bilen var en 240 med underredsmassa upp till listen på dörrarna. Utrustad med 3x100w Bosch rallye extraljus och de grymma "Turbofälgarna" som jag har hört de kallas.
Undrar om det har att göra med att dessa fälgar satt orginal på 240 Turbo när den kom ut på marknaden.?? :wink:

//David
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nybbe_gefle skrev:
Tomas88 skrev:Nu har jag ju inte harft så många bilar än. Men första bilen var en 240 med underredsmassa upp till listen på dörrarna. Utrustad med 3x100w Bosch rallye extraljus och de grymma "Turbofälgarna" som jag har hört de kallas.
Undrar om det har att göra med att dessa fälgar satt orginal på 240 Turbo när den kom ut på marknaden.?? :wink:

//David
Okej då vet man det. Du vet jag är inte så gammal så jag kommer ihåg sånt.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Tomas88 skrev:
Nybbe_gefle skrev:

//David
Okej då vet man det. Du vet jag är inte så gammal så jag kommer ihåg sånt.
AJ!! Vaddå?? 30 är väl inte gammalt?? Fyllde ju 30 idag.....
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nybbe_gefle skrev:
AJ!! Vaddå?? 30 är väl inte gammalt?? Fyllde ju 30 idag.....
Jasså. Grattis då. Nej jag menade inte att 30 är speciellt gammalt
Användarvisningsbild
av Funk
Min första bil var en turkos 142 -71 med automat. Efter ett par år blev den riktigt rolig. Jag bytte till manuell låda, byggde 2,2 liters B20 med prylar från KG och dubbla 45:or. Banracingfjädrar och R-sport prylar i chassiet ihop med 14" fälgar gjorde att det var "tyskstuk" nära 20 år innan dom uppfann det själva... Hade det varit idag så hade jag inte kunnat köra den, för detta var innan vägbulorna uppfanns :wink:, det gick knappt in en dubbelvikt Expressen under trösklarna . Karossmässigt var den alltid i stort sett original, medan inredningen fick stå ut med både krossad plysch och teddy innan den till slut fick en röd originalinredning igen.

/Thomas
Användarvisningsbild
av CP2
DTE 411 hette hon, min första bil. En california-vit Volvo 142 av 1971-år modell. Övertog den från farsan när jag tog körkort 1986.....tyvärr ganska rostig så det blev byte tröskellådor etc ganska omgående.Tyvärr "dog" hon i en krock så hon slutade sina dagar på Arons Skrot i Malmö och jag fick åka polisbil hem......
Användarvisningsbild
av wissel
Min första bil var en
Chevrolet Bel Air 1956. Ljusblå och enfärgad. Reg.nr I 9000.
Året var 1965 och bilen var i originalskick, 3700 mil hade den rullat och farbrorn jag köpte den av hade haft den sedan den var ny. Det enda märket var ett något svärtat " V " i innertaket ovanför förarplatsen, det var av hans hatt som han avände när han körde till kyrkan Lördagar o Söndagar. Originalradion hade bara AM, inga Skivor eller bandspelare där inte.Vita däcksidor naturligtvis på "icke Radial"däcken.I bakfönstret en Lammskinnsfäll som var RÖD, det hade alla raggare på Gotland 1965....tyärr så kvaddades den av min kompis. Så det blev ytterliggare en Bel Air 1956 med reg. nr I 4958 den krockades av min nuvarande fru och dåvarande flickvän. Sedan var det slut på 56 or på Gotland. :oops:
Det har blivit flera Chevor bland annat en Blazer när Hajenfilmerna kom.Pacer X är nog den häftigaste bilen jag ägt reg, nr. HZT 950 som jag inte vet vart den tog vägen ! :???:
Numera Volvosar för hela slanten. :-)-)
av Amarace
Första bilen var en 142DL -73 som utrustades med 264 bakljus, byggde om fronten med infälld nummerplåt och dimljus, R-sport framspoiler som spacklades fast och integrerades med fronten, ribbgrill och inflyttade ljus som då hamnade innanför grillen (det var dock bara en kort tid, sen var det en vanlig grill igen), ankstjärt på bakluckan, Shelby magfälgar, alla lister svart och en antenn på vardera bakskärmen :) Jalusie såklart. Invändigt blev det "buggy"stolar och lite omgjord mittkonsoll för mätare m.m. Dörrsidorna blev med konstskinn, var i valet och kvalet mellan krossad plysch eller konstskinn. hade även 2 huvar det varierades mellan, en med L88 scoop och en utan. Färgen på bilen var blå/lila.
Motorerna varierade, Original ibland, en trimmad B18 nån gång och en lite trimmad B20 en gång, man exprimenterade friskt.

Året den köptes var 90, och skulle ha börjat köra med den 91 men fick vänta till Aprill 92 innan körkortet fann sin väg til mig.

Kostade på den bilen som attan, både i arbete och pengar, men råkade kvadda den i första halkan.
Användarvisningsbild
av Ståhl
Jaja...är inte 18 än men endå ägt 2 bilar.
Första var min 244GL-81.. småstylad och ganska så vrålsänkt.
De va nån som kallade den för Vobblern här på forumet...Ni förstår nog varför om ni ser bilden.

Bild
Användarvisningsbild
av skovde
Min första bil, en golf -83
15" hjul 195 breda, hängde i rätt bra i kurvorna...
4" utblås var det på den också :roll:

Bild

//Robert
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]