I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Pilla inte på wastegatearmen för att höja trycket. Det sätter samspelet mellan laddtryck och bränsle ur spel med spikningar som följd.
I de allra flesta bilar sköts laddtrycket av chippet på rätt sätt, lite beroende på vilket styrsystem, men att enbart höja laddtrycket är inte att rekomendera.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
Enkelt och säkert svar.. Nej...
Men kolla med dem som gjort chippet vad den skall ladda, om den laddar mindre kan du ju justera. Men 1.4 låter ganska högt om det bara är chip + avgas....

/Thomas
Användarvisningsbild
av vetten
Funk skrev:Pilla inte på wastegatearmen för att höja trycket. Det sätter samspelet mellan laddtryck och bränsle ur spel med spikningar som följd.
I de allra flesta bilar sköts laddtrycket av chippet på rätt sätt, lite beroende på vilket styrsystem, men att enbart höja laddtrycket är inte att rekomendera.

/Thomas

Helt riktigt! Du ska inte skruva på wg-n om du inte absolut vet vad du håller på med, det kan kosta mer än det smakar :-O)
Jag talade bara om "Hur" man gör :mrgreen:
Elfel 855 -96

Inte många svar. Så kommer med svar p&[…]

@AlexanderE , Du kommer tyvärr inte kör[…]

Släcka felkod

Jag har iCarsoft 2.0

Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom v[…]