Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Det kan vara givaren som sitter och läser av på svänghjulet,
om den är trasig så läser den inte av och öppnar då inte Bränsle eller tändning.
Volvo740_GLT skrev:Det kan vara givaren som sitter och läser av på svänghjulet,
om den är trasig så läser den inte av och öppnar då inte Bränsle eller tändning.
Just det... Och det är den som heter impulsgivare!
Har du ett mätinstrument som kan mäta resistans (ohm), så kan du mäta den via kontakten som sitter en bit upp!
Mellan stift 1 & 2 ska det vara ca 170 ohm (kall). Den skall även alstra uppåt 0,5 volt (växelspänning) när man kör runt startmotorn.
Bilen har inte stannat sen jag kollade relän (den på vänster sida,andra raden vit).

Jag har ändå köpt fördelarlock,rotor,kablar och tändstift.
Styrenhet för tändning för Volvo 740 B230F kommer jag också att byta.
Har inga mätinstrument alls, Kommer att gå vidare med era råd och se hur det blir.

Om det är impulsgivaren som är dålig kan den då öppna tändning men inte bränsle?! :roll:

Kan det vara en bra ide att lämna in bilen på REJMES så man får en hel lista på alla felkoder som min bil kanske har, eller blir det för dyrt tror ni? :???:
Volvo-740GLT skrev:Bilen har inte stannat sen jag kollade relän (den på vänster sida,andra raden vit).

Jag har ändå köpt fördelarlock,rotor,kablar och tändstift.
Styrenhet för tändning för Volvo 740 B230F kommer jag också att byta.
Har inga mätinstrument alls, Kommer att gå vidare med era råd och se hur det blir.

Om det är impulsgivaren som är dålig kan den då öppna tändning men inte bränsle?! :roll:

Kan det vara en bra ide att lämna in bilen på REJMES så man får en hel lista på alla felkoder som min bil kanske har, eller blir det för dyrt tror ni? :???:
Se mitt svar högre upp, du kan ju ta fram felkoderna själv. :-)-)
Hej alla ,

Jag har nu efter att ha väntat på bra väder för att skruva på bilen lyckats med att byta fördelarlock(den såg hemsk ut :shock: ),rotor,kablar och tändstift (grymma NGK stift för racingbilar 8) ) men jag lyckades inte hitta någon hallgivare för att byta.

Kan min motor vara utan hallgivare?!

Bilen såld. Inte för att det var n&arin[…]

Backljus

Det ser väldigt mycket ut som dessa: https://[…]

Läser ut med en elm-bt android

Punktering nästa nya vinterdäck

Har du tur finns det punkteringsgaranti på d[…]