Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av picko
nop inte bara den. Den skruven har jag höjt lite en gång men jag ska göra så som du beskev och hoppas det blir bättre. Den andra skuven som sitter längre ner är som en 1krona i diameter. Den har jag sänkte en aning pga att det ven så mycke i luftfiltret. Har frågat om den i annan tråd men när man skuvar på den berör ej tomgongen bara att det suger i luftfiltret.
jag länkar tråden med frågon om den jysteringsskruven.

Bild
av picko
Nu har jag testat det mästa utan posetivt resultat:( smäller och har sig förtfarande vid motorbroms. Ang tomgångså är den ganska så låg ca 600v så jag vet inte hur jag ska få rätt på detta problem. Tomgångsmotorn kan den påvärka detta problem ?
av Hemulen
Verkar svårt grundinställa lh2,2-systemet.Hittade detta:Ska finnas en blå kontakt bakom batteriet,inget inkopplat, ska finnas en blå/vit sladd,jorda den,tomgångsmotorn stängs av,sedan kan du justera med skruven du har ringat in. Ställ in den på 700varv,när du tar bort jordningen ska tomgången gå upp till ca 750 varv.Kan ju kolla om det stämmer på din,om det finns en sådan kontakt. ??:-/
av picko
hittade ingen sådan kontakt förvisso så värkar inget stämma när det gäller elen på bilen för det finns inten diagnåsbox heller vilket ska finnas på 88b. Men jag ska kolla lite mer noga imorgon om har hittar kontacketn ska iaf försöka få fast batteriet på något fiffigt sätt :P
tackar för tipps:)
Detta problem värkar lite små klurigt för inget läcker vid insug eller vakumslangar.

Bilen såld. Inte för att det var n&arin[…]

Backljus

Det ser väldigt mycket ut som dessa: https://[…]

Läser ut med en elm-bt android

Punktering nästa nya vinterdäck

Har du tur finns det punkteringsgaranti på d[…]