Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
CarMan skrev:man gör lika på alla, bara det att indikeringen för att man är klar är olika.
blinkande service lampa
tripmätaren återgår till den mätarställning den hade
blinkande gu triangel
Så du menar alltså att samma metod ska funka på min S40N?

Har du förresten någon tanke om vad siffran "220" som jag fick fram kan betyda?
Användarvisningsbild
av CarMan
fortsätter man att hålla in nappen efter det att det börjar blinka så blir det inte nollat & då komer det några siffror istället.
dessa siffror är en kod, koden betyder exakt samma sak som det som stod i displayen före det att man tryckte in knappen.

(koden är samma på alla marknader, men texten är ju olika på olika språk m.m. så om nått belr felöversatt, eller att man har en utläsnk bil så kan man reda ut vad det är som står m.m.)
av Lövet
Märkte aldrig att något började blinka? Det var först när siffran 220 kom fram som bilen pep till. Jag ska testa igen och se vad som händer.
av mattiash
Jag har en volvo v70 2,4 T -02

1: alla dörrar stängda
2: vrid tändningen i läge 1
3: håll in trippmätar knappen intryckt
4: vrid tändningsnyckeln till läge 2 håll knappen inne tills inikatorn för serviceintervall blinkar (cs 10 sec)
5: släpp återställningsknappen (trippelmätarknappen) inom 5 sec en signal hörs efter återställningen.
Om återställningsknappen inte släpps inom 5 sec, återställs inte serviceintervallindikatorn, men den slutar blinka.
av Lövet
LaRy skrev:Följande funkar för årsmodell 2003 och framåt:
1 radioläge steg 1 och ställ tripmäteren på T1
2 Håll inne trippmätarknappen
3 Slå på tändningen steg 2 inom 2 sekunder
4 Släpp trippknappen när lampan (gul triangel) blinkar, detta sker efter ca 10 sekunder. Släpp trippknappen.
5 En kort ljudsignal indikerar att nollställning lyckats
Kan säga att just detta funkade utmärkt i min S40N -05 idag.

Det behöver inte ens vara T1, jag använde T2 utan problem.

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]