Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:
VolvoB20 skrev:Han fråga volvo om det gick att uppgradera eller byta stereo, men fick svaret att det var kört, skrota bilen och köp en ny om du vill spela mp3 :-O)
Det går givetvis om man vill. Däremot hade det förmodligen blivit billigare att byta in bilen mot en som har HP/premium sound istället!
Japp, siffor som 20,000 - 30.000 surras det om att få till lite extra funktionalitet i stereon då hela skiten är integrerat i panelen och bytet är duktigt svårt. Så det är väl bilbyte som gäller.

Synd att integrerad bilstereo ska kosta 10-20 ggr så mycket och till på köpet ligga ljusår efter i funktionalitet.

Kikade på en billig slit och släng radioapparat till båten och sprang på denna tex.
Bild

Den kostar 697:- :-O) :-O) på Rusta, inte ens om jag lägger 50.000 på volvostereon får jag all denna funktionalitet som tex att kunna streama audio över bluetooth A2DP, det får man väl vänta 10 år till på innan det kommer i Volvo.
Användarvisningsbild
av Funk
Synd att integrerad bilstereo ska kosta 10-20 ggr så mycket och till på köpet ligga ljusår efter i funktionalitet.
Jag håller med dig om detta till viss del, men tycker samtidigt att ergonomin och funktionaliteten på det som finns är grymt bra på Volvos apparater.
T.ex får man knappast tag på en så bra radiomottagare som det sitter i bilarna original.

/Thomas
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Funk skrev:T.ex får man knappast tag på en så bra radiomottagare som det sitter i bilarna original.
/Thomas
Oj, jag upplever totalt motsatsen på alla volvos jag provat, på mina gamla bilradioapprater kan jag t.o.m höra danmarks radio från sändaren på Bornholm, har provat det i det volvobilar jag kört men sådana statioer klara de inte ens att hitta eller ta imot!

Volvostereon kräver massor med siganl och man måste vara nära sändaren.

Måste man beställa till extrafunktioner från Volvo för att FM ska funka ok, diversity eller vad det nu heter?

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]