NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xabio
wendtan skrev:F
........
På swedespeed finns en lång tråd med installationer som har matnyttig info kring inkopplingen.
....

Kan du ge länken till den tråden?
av JOW
Lysande tråd!

Men vad har du kört för iPOD?
Själv har jag en iPhone och enligt Desions kompatibilitetslista så funkar varken visning av låtinfo eller iPOD video (om man har en videoadapter till RTI:n).

Kan man fortfarande välja låter på POD:en när den är inkopplad eller kopplas alla knappar bort på POD:en?
av JOW
Medan jag ändå ställer frågor....

Kan du rekommendera några bra hållare för iPod/iPhone?
Den Neo-hållare som Dension sweden säljer känns overkill (läs dyr...)
Användarvisningsbild
av wendtan
JOW skrev:Lysande tråd!

Men vad har du kört för iPOD?
Själv har jag en iPhone och enligt Desions kompatibilitetslista så funkar varken visning av låtinfo eller iPOD video (om man har en videoadapter till RTI:n).

Kan man fortfarande välja låter på POD:en när den är inkopplad eller kopplas alla knappar bort på POD:en?
Jag har en 40 gb generation 4 samt en Nano 8 gb Video(den näst senaste generationen) Båda fungerar klanderfritt, skall jag vara helt ärlig så kör jag mest mot Usb pinne då man har flera och det blir enklast att hålla dessa uppdaterade med musik.

Du kan välja om du vill köra Ipod UI= user interface eller om du vill köra bilens UI(det kallas GW UI) Där kan du bläddra på artist, genre, playlist, mappar, album med mera. Jag saknar inget alls där faktiskt.
Användarvisningsbild
av wendtan
JOW skrev:Medan jag ändå ställer frågor....

Kan du rekommendera några bra hållare för iPod/iPhone?
Den Neo-hållare som Dension sweden säljer känns overkill (läs dyr...)
Ja, absolut. http://www.brodit.se har ett överlägset sortiment där. Man får annars hållare till de vanligaste ipod modellerna med GW500.
av Mocke
Gw 500 systemet, fungerar det bra med s40 Premium?
Har för mig att cdväxlaren kan sluta fungera så man får starta om bilen (eller systemet) för att få den att fungera.
Dessutom skall man in och slå om en knapp, för annars blir det felkoder vid servicen. (den sitter illa dessutom om man måste skruva loss konsolen för att komma åt)

Hur pass bra integrerat är det? (fungerar allt till 100% eller är det vissa eftergifter som måste göras)
Användarvisningsbild
av wendtan
Du väljer med en switch som sitter på aux uttaget om du vill använda Gateway eller cd växlaren. Du behöver inte starta om något alls. Det är samma switch som du slår över vid service, inte helt konstigt att gateway:n skulle logga en felkod annars då det inte är en volvo orginalpryl som simulerar en växlare.

Användargränssnittet är lite bökigt, men när man väl lärt sig det så är det förhållandevis smidigt att handha. Du kan göra allt som du vill kunna göra genom det.

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]