Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC70-D5 skrev:....e den(2005) hade den gått nästan 49000 mil ock den går fortfarande med samma motor och Turbo ,Lådan vet ja inte om den är bytt! Köpte bilen i Stjärnhov av Beg Taxibilar AB "Yngve Hasselmark 0158-40325.
Fast jag kan rekomendera nya D5:an ist i nya karossen det finns billiga av dom med kolla med Yngve !
Det var som f:n är Yngve Hasselmark "still going strong"? Köpte en Volvotaxi av honom för säkert minst 20 år sen. En 244 som hade haft bensin/gasdrift. Gastanken var urplockad och den hade ett hål på ena bakskärmen för gastankningen. Lite slangar och så var omflyttade i motorrummet. Hade gått drygt 40.000mil.

Någon skrev om "köpa reservtaxi" hmm, tror jag inte existerar något som kallas så. Har en kompis som brukar köpa och sälja gamla taxibilar sedan han pillat tillbaks mätarn några tusen mil. Han brukar kalla dem "reservtaxi", antagligen för att motivera det låga miltalet. :lol:

Tror dock inte Yngve H lurar folk på det sättet men att köpa en taxibil med x antal tusen rullade mil kan ju bli svårt att sälja efter några år. Oftast går ju motorerna kontinuerligt utan avbrott vilket är bra, men egentligen har de nog gått fler driftstimmar än en Svenssonbil gjort med samma mil.
Kopplingspedal knarrar

Ja, smörjt lite upptill vid pedalen gjorde ja[…]

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]