Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Anders E skrev:8900kr med intyg för besiktning och bibehållna garantier.
...och bibehållen förbrukning. Enligt Polestar är förbrukningen oförändrad vilket kanske inte är så kul om man vill ha lägre förbrukning.
av perhall
Har testat ECO-chip och förbrukningen sjönk inte alls, däremot började bilen rycka. Fick sen ny originalmjukvara från Volvo och bilen blev 10-15% snålare än den var tidigare (alltså jämfört med fabriksleverans och efter ECO-chip). Det var tom så att förbrukningen steg en aning med ECO-chip men det var så lite att det var svårt att belägga.
Så inga chip mer för mig tack... gällde en 2,5T
PH
av Cox
Efter att jag drog in Polestar in min kärra så sjönk förbrukningen, till ca 0.52 vid långkörning (mätt vid pump)
Trampar jag hårt med högern så stiger det till ca 0.62 och då är farten långt över vad som är bra för körkortet. Så visst sänker högre hkr förbrukningen man behöver ju inte trampa lika mycket på gasen för att bilen skall röra på sig.
Användarvisningsbild
av Anders E
llesrof skrev:
Anders E skrev:8900kr med intyg för besiktning och bibehållna garantier.
...och bibehållen förbrukning. Enligt Polestar är förbrukningen oförändrad vilket kanske inte är så kul om man vill ha lägre förbrukning.

Min låg konstant på 1,15-1,2 l/mil innan jag la in Polestar...
Och då hade jag 200hk.
av tl22bq
perhall skrev:Har testat ECO-chip och förbrukningen sjönk inte alls, däremot började bilen rycka. Fick sen ny originalmjukvara från Volvo och bilen blev 10-15% snålare än den var tidigare (alltså jämfört med fabriksleverans och efter ECO-chip). Det var tom så att förbrukningen steg en aning med ECO-chip men det var så lite att det var svårt att belägga.
Så inga chip mer för mig tack... gällde en 2,5T
PH
ok vilken leverantör valde du? hade du ingen garanterad sänkning? ryckig låter som 98 oktan map och kört på 95 oktan?
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]