Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jensen skrev:
hollan skrev:tjena vet ej om de gäller 06or men på min 05a har dom förlängd garanti på klädseln tror de va minst 5år och de gäller halvskinn
Denna info stämmer delvis, klädsel byts kostnadsfritt på bilar
som är max 36mån gamla, bilar upp till fem år gamla står man endast för
50% av kostnaden.
Okay, vilken kostnad kan man räkna med ungefär, totalt (som man sedan får betala 1/2 av)?

Vilken klädsel får man? Samma som tidigare fast med bättre sömmar, eller en nyare?
Användarvisningsbild
av Jensen
Klädseln man får är densamma som redan sitter i bilen,
har för mig att man bytt leverantör utav klädseln.
Kostnaden för ett komplett byte med klädsel + jobbet har jag för
landar på ca 3500-4000kr och sen får man 50% på det.
Jensen skrev:Klädseln man får är densamma som redan sitter i bilen,
har för mig att man bytt leverantör utav klädseln.
Kostnaden för ett komplett byte med klädsel + jobbet har jag för
landar på ca 3500-4000kr och sen får man 50% på det.
Går det alltså att byta ut bara tyget, utan att byta något annat? Jag trodde det var typ fastsatt i stolen på något definitivt sätt, men det låter logiskt att det skall gå att byta någorlunda lätt.
Användarvisningsbild
av Bosa
Fick klädseln till ryggdelen utbytt på förarstolen i slutet av -06 och nu har ena sömmen spruckit på just den utbytta klädseln. Snackade med lokala Volvoverkstaden igår och fick till svar att Volvo inte byter ut klädseln pga att den redan är bytt en gång och reklamera går ju inte i och med att jag fick klädseln utbytt på garantin första gången. Enligt han jag snackade med så är Volvos policy att har de bytt ut en del så byter de den inte igen. Byte skulle gå på 4-5000:-.
Vad är det för skitklädsel de stoppar i bilarna, första gången i hela mitt liv som jag bytt klädsel var när bilen gått 3000 mil och nu är det dags igen vid dryga 9000 mil. Klädseln som satt i V40:n jag hade och som gått 24500 mil fanns det inte ett märke på, ska jag köpa Volvo igen så får man väl köpa sig en V40 igen för man börjar ledsna på den nya "kvalitéten". Aja, var tvungen att skriva av mig lite.
av PEETER
Klädseln i Nya Volvon är bara skit! Jag har en v70 -09 3800 mil. STORA SPRICKOR i Klädsela i stolarna fram.
man blir så besviken! Vad är det för skit som inte håller mer än 1år.. Går det på garantin??? annars sista volvon i min ägo

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968

Nya Brembo i fram beställda, va lite meck att[…]