Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Sparkz skrev:Ja, det är ju N-bilarna som har ett plastlock på bakluckan. Ser du ingen låscylinder innanför luckan finns det ingen. Där ser man nackdelen med fjärrkontroll, låsen rostar ihop...
Då har man lärt sig något nytt, jag var säker på det satt ett lås där bak :(
Sparkz skrev:Ja, det är ju N-bilarna som har ett plastlock på bakluckan. Ser du ingen låscylinder innanför luckan finns det ingen. Där ser man nackdelen med fjärrkontroll, låsen rostar ihop...
Ja, jag vet inte om det var bra eller dåliga nyheter. Ytterligare en väg in i bilen försvann... Jag har inga problem med låset i förardörren. Behöver helt enkelt ström för att öppna enbart med nyckeln.

Hittade detta på ett annat forum
"Hej! Har ett problem som kanske inte är ett problem egentligen, utan ska kanske vara så?

När batteriet dör på min C70, går det endast att låsa upp bakluckan som är mekanisk, men förardörren går det ej att låsa upp mekaniskt???

Är det så att allting går på elektronik så när batteriet dör så går det ej att låsa upp förardörren utan ström med bara nyckeln?? Eller är det så att det ska gå att låsa upp och nånting är paj därinuti?? "

Tyvärr så kan jag inte öppna bakluckan mekanisk så vad ska jag göra? Några ideér?

Hjälp mig in i min egen bil...
Användarvisningsbild
av kenlav
Öppna motorhuven underifrån och koppla ström från annan bil till ditt batteri så ska du se att du får upp dina dörrar. Har för mig att det finns en eller flera trådar om hur man öppnar motorhuven utifrån.
Lycka till...
kenlav skrev:Öppna motorhuven underifrån och koppla ström från annan bil till ditt batteri så ska du se att du får upp dina dörrar. Har för mig att det finns en eller flera trådar om hur man öppnar motorhuven utifrån.
Lycka till...
Bra idé, ska prova

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.