Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gooose
Då du bor i den kallare delen av vårat land så kan det vara tänkvärt att på dieseln så har du värmare monterad som orginaltillbehör behöver ev bara kompletteras med programvara

Om man sedan skall jämföra priser så ligger diesel bilarna lite högre i pris så man kan få en likvärdigt utrustad och med jämförbar körsträcka så blir bensin bilen billigare kan nästan skilja 15-20000:- mellan bensin o dieselbilar

Detta tror jag beror på att det finns så många bensin bilar så att marknaden är mättad men dieseln är det inte lika gott om men det är bara min egna spekulation

//Goose
Jag har inte hört talas om att man konvertera en dieselbil för att gå på etanol däremot har jag hört talas om att man kan konvertera en dieselbil för att gå på gas
Men en sådan konvertering innebär att bilen både kan gå på Diesel och gas
Däremot lär lär det finnas ettanolbaserat diesel ute i världen som jag har läst om . 95 % etanol och en egen utvecklad petroleumprodukt som utgör de andra 5 % . Och som inte kräver ombyggnation av en dieselmotor
Användarvisningsbild
av Gulvolvo
Andersljungberg skrev: ons 27 nov 2024, 21:35 Jag har inte hört talas om att man konvertera en dieselbil för att gå på etanol däremot har jag hört talas om att man kan konvertera en dieselbil för att gå på gas
Men en sådan konvertering innebär att bilen både kan gå på Diesel och gas
Däremot lär lär det finnas ettanolbaserat diesel ute i världen som jag har läst om . 95 % etanol och en egen utvecklad petroleumprodukt som utgör de andra 5 % . Och som inte kräver ombyggnation av en dieselmotor
Du bumpade just en snart 17 år gammal tråd.

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]