Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av finnepower
jag gick på bilia och pratatde med verkstadschefen när jag skulle köpa min S60 hos en audi firma.
Han fick fram allt som gjorts på bilen på bilia. Men de va bara några däckbyten och en service.

Gå in på bilia och hör med dem. Ska inte vara omöjligt om du pratar med rätt person och kanske kommer med lite fika med dig :D
Användarvisningsbild
av Degnell
Jo jag ringde till bra bil i upplands väsby. Han berättade allt som var gjort på bilen, d va via honom jag fick fram alla garantiåtaganden som gjorts på bilen, och även att den vart inne på karros o målning, men detta var på upplands motor i uppsala, så då fick jag ringa dit, men eftersom detta skedde i slutet av -04 så var de uppgifterna för gamla för att dom skulle ha dom arkiverade. Därför ringde jag till volvia som kunde se om dom betalat mycket eller lite, och utifrån det utgick jag från att skadan inte var så farlig då dom inte trodde att den summan skulle räcka till mer än en omlackning.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har nollat felkoderna flera gånger. B&ar[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]