Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 945S
Ta fram storsläggan och banka till det, behöver inte vara så svårt om man nöjer sig med "bruksfinish", och en 745 av den årgången har man väl ändå inte för att den är så vansinnigt snygg :-). Jag gissar på att passningen på bakrutan kan vara det knepigaste om luckan blivit sned. Funkar det inte har du knappast förlorat någonting ändå. Jag kan nämna att vi lagade en Citroën BX kombi med en liknande skada på detta sätt och den rullade flera år efter detta utan problem.
av Volvo_740_GLT
Dey bästa du kan göra är att ställa av bilen och sälja den i delar det tjänar du på mest. Jag köpte en Volvo 745 en 89 GL för 4000 kronor för en månad sedan och inte en rostfläck på den så om jag skulle köpa din bil skulle jag bara ge ca 1500-2000 kr. För en 88:a står inte så högt i pris numera. Bästa är att skrota ner den, har du bra motor och växellåda i den kan du ta ut ca 3000-3500 kr för det och plus allt det andra.
Jag skrotade ner en 88:a förra året totalt fock jag 7000 kronor för delarna och sedan var det bara karossen som fick åka till skroten.

Låter lite underligt att dom tidigare har lagt ner 95000 kr kronor på bilen, då måste dom ha bytt allt på bilen
Användarvisningsbild
av lingua
Volvo_740_GLT skrev:Dey bästa du kan göra är att ställa av bilen och sälja den i delar det tjänar du på mest. Jag köpte en Volvo 745 en 89 GL för 4000 kronor för en månad sedan och inte en rostfläck på den så om jag skulle köpa din bil skulle jag bara ge ca 1500-2000 kr. För en 88:a står inte så högt i pris numera. Bästa är att skrota ner den, har du bra motor och växellåda i den kan du ta ut ca 3000-3500 kr för det och plus allt det andra.
Jag skrotade ner en 88:a förra året totalt fock jag 7000 kronor för delarna och sedan var det bara karossen som fick åka till skroten.

Låter lite underligt att dom tidigare har lagt ner 95000 kr kronor på bilen, då måste dom ha bytt allt på bilen
Förmodligen alla rep/service kvitton kvar sen den va ny.
av Addekarlsson
En ny d-stolpe och en baklucka, så är saken biff. :wink:
Lägg ut den för 6-7000 kr, och erbjud viss prutmån om det blir snabb affär.
Bilen ser fräsch ut, så det ska gå.

Mvh/ Adde
av hafa
Här är summan av kardemumman:

Volvoverkstaden uppskattade kostnaden till 39 000 kr om den ska bli fin, 7-8000 för kördugligt skick.

Jag satte ut den på blocket i eftermiddags för 5500 och har nu sålt den för 4200 kr.

Är lättad men börjar samtidigt inse att nyckelknippan är alltför lätt och att det numera är långt långt långt till allt. Om ngn har tips om en 745:a i ok skick runt norrköpingstrakten pm:a mig. :)

Om du inte har felkoder och när är ä[…]

Mjo, förståeligt.. inte så kul oc[…]

Volvo xc 60 R design 2010

Jag undrar hur ni har monterat ledramp på […]

Val av motorolja

Intressant, den dyrare dunken står det bara […]