Moderator: Moderatorer
Addict skrev:Vet inte om det är med gällande bensinpris.hankio skrev:Ja? Man sparar ändå pengar...mr-bear skrev: Konvertera bilen till etanoldrift. Funkar fin-fintEtanolbilar drar ca 30% mer än en vanlig bensinare
mr-bear skrev:..lite beroende på hur man kör men enligt polaren som körde 850 så tyckte inte han att hans bil drog nämnvärt mycket. Min V40 drar ca 2dl mer per mil med E85 jämfört med BF95.mm vet inte vad mit genomsnitt ligger på, men säga 0,9L/mil tror det brukar ligga på 0,8L/mil men ökar för säkerhetsskull.
Fisketorp skrev:dessvärre kan det inte löna sej.. eftersom den extra kostnaden på oljebyten drar upp totalkostnaden...mr-bear skrev:..lite beroende på hur man kör men enligt polaren som körde 850 så tyckte inte han att hans bil drog nämnvärt mycket. Min V40 drar ca 2dl mer per mil med E85 jämfört med BF95.mm vet inte vad mit genomsnitt ligger på, men säga 0,9L/mil tror det brukar ligga på 0,8L/mil men ökar för säkerhetsskull.
2dl/mil extra blir ca 22% mer etanol då. är ganska många %
hurvida det är mycket billigare att köra etanol eller inte är lite svårt att säga då jag aldrig kört en. å andra sidan om motorn pallar med det inte kostar mycket extra pga regelbunda servicar osv så gör man ju en insats för miljön heter det ju iallafall, beror väl hur dem framtsällt etanolen=(
Dok har jag 5mil till närmaste Etanolstation så där sket det sig gruvligt=P
//Martin
Lite väl sent svar men löste du probleme[…]
Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]