Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stefnil29
chabby skrev:Greeken : Nej nu vart det lite fel :) När jag stänger av bilen eller stänger av extraljusen så ökar Fläkten i fart! Tycker fläkten ska gå på jämn nivå hela tiden? Ingen som vet hur mkt en volvo s60 t5 ska ladda?

stefnil29: Vart Sitter bränsle relät?
Ska jag vara ärlig så har jag ingen aning, kanske nån här på forumet vet. Varför jag tror att det är bränslerelät är för att min gamla 940 stannade också när den kände för det. Ovasett hastighet mm. Då kom man fram till att det vara glapp i bränslerelät. Värt att kolla. Det behöver ju inte vara det som är felet.
av chabby
Okey! var iaf ute och mätte nyss och så såg det ut.. först direkt när jag kom till bilen hade den 14.35v efter det starta jag bilen och då visa den 13.04>13.10v Sen slog jag på allt inne i bilen stolsvärme, fläkt, bakrute värmare, helljus(3st Extraljus 55w plus orginalarna) , dimljus, stereo. då vart det 11.95v och det e ju inte allt för bra... men då stog jag iofs på tomgången.. efter all denna mätning stängde jag av motorn och kolla då var det 12.01v Vad tror ni?
Användarvisningsbild
av greeeken
chabby skrev:Okey! var iaf ute och mätte nyss och så såg det ut.. först direkt när jag kom till bilen hade den 14.35v efter det starta jag bilen och då visa den 13.04>13.10v Sen slog jag på allt inne i bilen stolsvärme, fläkt, bakrute värmare, helljus(3st Extraljus 55w plus orginalarna) , dimljus, stereo. då vart det 11.95v och det e ju inte allt för bra... men då stog jag iofs på tomgången.. efter all denna mätning stängde jag av motorn och kolla då var det 12.01v Vad tror ni?

Testa med ett annat batteri kanske?
av chabby
jo tänkte på det med.. men jag har ju nämligen inget annat! eller jag har väll men dom e nog inte heller så fräscha sen kommer det ifårn en bubbla och en buggy!..
av theking90
luftmasse mätren min gjorde så med har en s60 t5 o1
av chabby
Okey! Men saken är ju den att jag hade den på servic för inte så länge sedan och då gjorde dom en felsökning och då hitta dom inget?!
av rickardrules
Årsmodell?

Min -01 uppträdde så när spjällhuset behövdes byta. Det börja med att den dog ibland, sen blev det oftare och oftare, till slut tjövde den sig, och stod begränsad prestanda i info rutan.
av chabby
Okey! Är det något som går på garanti tro? Har ju en -04 Förra ägaren chippade den och jag börjar undra om inte det var lite dumt gjort?
Användarvisningsbild
av greeeken
chabby skrev:Okey! Är det något som går på garanti tro? Har ju en -04 Förra ägaren chippade den och jag börjar undra om inte det var lite dumt gjort?

Vad är det för chipp på den?
Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]