Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Förstår inte vilket rör som hår till ett rör som går till behållaren är för nått. Jag titta i behållaren där sitter ett plaströr iaf men förstpr inte beskrivnimg riktigt.. Är slangen ovanifrån eller underifrån på behållaren returen jag trodde ovanför var retur ?
Har tagit ner behållaren nu. Servo oljan är helt kol svart. Vad jag kan se sitter plaströret där den ska en liten skåra mellan plaströr och koppar rör kan skymtas inne i behållaren och från mynningens håll ser man koppar röret. Den borde sitta tycker jag så förstår inte varför det skummade ändå. Då är det säkert pumpen som sagt innan ändå. Jag som hoppades på detta felet.

PS. jag har förstått att bäcksvart styrolja är slut och kan koka av bara den anledningen och börja låta konstigt i pump osv, så klart är pumpen också snart slut tror jag iom felsökningen på mekonomen.
Senast redigerad av 1 VolvoFrälst00, redigerad totalt 0 gånger.
jag tänkte ta den elektriska sugen och suga upp så mycket styrolja jag kan och byta olja den ser för smutsig o svart ut... kan man höra enligt detta sättet annars...

Oceanmist skrev:
Okej får prova byta smile hur man nu gör de? haha

svar;
sug upp så mycket du kan i behållaren sen fyller du på med nytt, sen tar du bort returslangen vid behållaren ber någon starta o svänga höger o vänster hela tiden tills den nya fina oljan kommer ut i returslangen. då vet du att du fått ur allt gammalt mög wink sen kanske den också kan behöva luftas. då plockar man bara bort locket på behållaren o svänger fram o tillbaka. tongue

jag tänkte förståss suga upp med elektiskt sug och sedan lufta om det behövs genom att svänga höger och vänster. funkar det ? att det skummar torde kunna vara dålig pump förstår jag iom att plaströret tidigare medlem skrev om ändå sitter på sin plats.
av MickeM
Jag "bytte" servooljan, genom att suga ur koppen och fylla ny.
Åkte tur o retur till jobbet (8mil) och bytte i koppen igen.
Åkte tur och retur till jobbet och bytte i koppen igen.

Nu är den grön och fin, och flaskan jag köpte på Volvo räckte.
Lite kvar, tom.
Ok det låter toppen enkelt jag provar att göra så.. Vad tror ni om pump på ebay passar den ? Inlägg igår kl 20:21 finna bils på min och den jag hittat på ebay ny till bra pris
av Ceska
Har för mig att det finns varianter med 2 olika diameter på remskivan 140 och 150 mm, om jag inte minns helt fel, dessutom är det 2 olika anslutningar, kan tänka att brytpunkten är MY2005.
Gud vad fruktansvärt. Nu har jag beställt då det stog på deras hemsida att den skulle funka med min bil.. Får hoppas den passar då.. På min pump hitta jag siffran 8386377 som jag jämförde med beställd produkt och det skulle stämma. Beställda prosukten har 142 mm tyckte jag det stog.. Hadde hoppats att referennummret peka rätt. På akruvat har som en på 140 och en på 142 med samma referensnr den ena på 142 av dom har gängad anslutning stog det och hydraulisk driftstart. Vilket inte stog på den med 140 på skruvat. Snurrigt är det bredden på remskivan jag mäter ? Tänkte springa hem o mäta
av MickeM
VolvoFrälst00 skrev:Gud vad fruktansvärt. Nu har jag beställt då det stog på deras hemsida att den skulle funka med min bil.. Får hoppas den passar då.. På min pump hitta jag siffran 8386377 som jag jämförde med beställd produkt och det skulle stämma. Beställda prosukten har 142 mm tyckte jag det stog.. Hadde hoppats att referennummret peka rätt. På akruvat har som en på 140 och en på 142 med samma referensnr den ena på 142 av dom har gängad anslutning stog det och hydraulisk driftstart. Vilket inte stog på den med 140 på skruvat. Snurrigt är det bredden på remskivan jag mäter ? Tänkte springa hem o mäta
Ca 140mm måste vara diametern på drivhjulet.
Känns för lite för att vara c-c på fästskruvarna tex...

Jag hade inte dragit mig för en begagnad pump heller.
Ganska liten arbetsinsats med bytet.
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det