Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pelle
Helt rätt, passa på och byt packboxen oxå när du ändå byter det andra. Skulle nog kännas lite tråkigt om den börjar läka efter ett par år...
av Kena
"Pipet" på min kommer både när jag motorbromsar och när jag sedan gasar iväg, därför har jag uteslutit kopplingen.
av marrol899
Kena skrev:"Pipet" på min kommer både när jag motorbromsar och när jag sedan gasar iväg, därför har jag uteslutit kopplingen.
Kan det inte vara som så att den slirar lite när du gasar iväg, därav missljudet? Jag är nästan säker på att oljudet kommer från kopplingen.
av Kena
Nej den slirar inte för jag behöver inte trycka ned kopplingen för att det ska låta, det låter både när jag motorbromsar och när man sedan gasar till. Och skulle den slira på kopplingen skulle det nog inte funka att kuska med husvagn. Jag har bytt övre motorfästet som kan vara orsaken men inte kommit ihåg att lyssna om det slutat låta.
av marrol899
Kena skrev:Nej den slirar inte för jag behöver inte trycka ned kopplingen för att det ska låta, det låter både när jag motorbromsar och när man sedan gasar till. Och skulle den slira på kopplingen skulle det nog inte funka att kuska med husvagn. Jag har bytt övre motorfästet som kan vara orsaken men inte kommit ihåg att lyssna om det slutat låta.
Ok. Använder du bilen dagligen?Hur länge sedan var det du bytte övermotorfäste? Mitt är också dåligt kanske är så enkelt att det är pga av den som motor vrider för mycket på sig och skapar oljud. Vad kostade fästet?
av Kena
Bytte den för ett par veckor sedan, köpte på Mekonomen och gav typ 370kr och verkar vara sammasom orginal. Använder dagligen??? ja nästan.
av marrol899
Kena skrev:Bytte den för ett par veckor sedan, köpte på Mekonomen och gav typ 370kr och verkar vara sammasom orginal. Använder dagligen??? ja nästan.
Ok! Lät det varje gång du körde innan du bytte? På min bil börjar det bara bli värre och värre.
Bensinpump till B27A 1978?

Det nummer som du fått av honom är till[…]

Låscylinder

Kan det vara så att förra ägaren h[…]

Vibration på höger sida

Det finns nåt hundratal trådar hä[…]

Låter helt OK. Köpte du bra tändka[…]