Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
Loner skrev:
Kena skrev:Man kan ta plus från en helljus kabel dra den in i kupen till en brytare och vidare från brytaren till spolen på reläet.
Verkar onödigt krångligt, det finns ju fördraget en kontakt brevid luftbruken, bara att köpa en knapp för dryag 200:- så får man liv i kontakten, sen koppla sina styrrelän där.

/L
Ja just det, den glömde jag bort.
Ett råd, dra en separat minuskabel, drar du minusen bara till fästet blir du knäpp tillslut på glappande lysen.
av chabby
Har dragit 3 kablar ifårn varje lykta 1 jord 1 glö-ljus 1 Helljus
Jorden är ej dragen till fästan utan till ett ställe i motorrummet så den jordar Perfekt. :) Nu har jag iaf kopplat in allt utom glöljusen får bli imorn..
Att köpa ett paket från volvo för 900 tycker jag e rätt dumt när man kan köpa alla tillbehör för ca 150 kr om man inte får det gratis från jobbet :)
Användarvisningsbild
av tracker
vet ej om det funkar på volvolarmet, men jag drog en kabelslinga upp-ner till varje extraljus och satte i serie med huvkontaktens kabel så klipper ngn kablarna så går larmet igång
nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Låscylinder

Nyckeln går in i dörrens låscylin[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]