Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Christos
Etanol-motorerna saljes inte i Grekland.
Och grekiska lagar gor det nastan omojligt att aga en bil med en 2 liters motor eller storre. drivkostnederna ar 3 ganger mer an en 1.8.
Sa det maste bli en 1.8

Det blir nog saab eftersom det kans som mer bil till nastan samma pris
Användarvisningsbild
av _lucifer_
SAAB har ju haft en hel del problem med motorer som skär ihop med motorrenovering som följd kring var 6000de mil. Förhoppningsvis har dom väl kommit från dessa problem. Växellådan är en annan grej som varit mycket problem med!
Men ser man till de taffliga Ford komponenter som sitter i Volvon så är jag skeptisk till om den är nå mycket bättre i det avseendet.

Personligen tycker jag att Volvo S40 och SAAB 93 är snygga båda två och interiört har SAAB alltid varit fula sedan dom slutade tillverka 92-modellen i slutet av 60-talet. Stolarna har SAAB alltid varit ljusår före alla andra nästan, men i nyare Volvo så är det riktigt gott att sitta.

Så hade jag behövt välja idag så hade jag köpt en Honda eller Toyota om du ska ha 2,0l motor eller mindre.
Kör själv S40 1,8 utan flexi och tycker att det är bra prestanda och komfort. Men däremot är växellådan ett stort skämt. Det känns som om någon 10 åring byggt ihop den av LEGO!
av Pachipachihand
Varför skulle man välja en saab i dag 2007? Min granne har beställt en saab,frågade mig själv varför och gick sedan in i saabs showroom och blev inte klokare heller. Har ägt 2 saab bilar den senaste -99 och det är ju för 17 samma bil som står i bilhallen snart 10 år senare en saab 9-5!. Finns dessutom endast 2 bilmodeller,jag tar det som ett skämt även fast jag är svensk och inte har något emot saab,men varför ska man välja saab före volvo,som sprutar ut sig nya modeller och håller högre standard och andrahandsvärde. Finns ingen saab i värden jag skulle välja framför någon av volvos modeller.
Användarvisningsbild
av uno83
Antalet modeller är väl inget argument, så länge dom har en modell som passar de kraven man har?
Användarvisningsbild
av Henke850
Jag har bara åkt i några nya saabar och tyckte de var väldigt trånga invändigt, plastiga och lite tråkiga inredningar med halvdann kvalitetskänsla. Vindbruset är väldigt högt också, iaf i 9-5an.
Användarvisningsbild
av Brainy
Henke850 skrev:Jag har bara åkt i några nya saabar och tyckte de var väldigt trånga invändigt, plastiga och lite tråkiga inredningar med halvdann kvalitetskänsla. Vindbruset är väldigt högt också, iaf i 9-5an.
Har du åkt i en S40N/V50?

mvh
Anders

Jag fattade det som att TS kommer att vara öv[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]